FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag skulle personligen känna mig betydligt mindre säker om jag använde OpenID. Används ett och samma system på alla ställen så är det en onödig säkerhetsrisk.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Varför då? Alternativet som jag ser det är att välja olika lösenord på varje system, vilket förvisso är görbart med hjälp av ett lösenordsprogram men det är knappast enklare. Om OpenID som protokoll i grunden är säkert och OpenID-leverantören aktivt täpper igen säkerhetshål tror i alla fall jag att det är tillräckligt säkert (ingenting är någonsin absolut säkert). Jag har betydligt mindre förtroende för småsajter och alla gatissystem som många kör.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
OpenID är inte en usel idé men jag tycker personligen inte att fördelarna överväger nackdelarna.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-11-15 klockan 17:25 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Med OpenID slipper du allt det krånglet och det räcker med att du har ett riktigt bra lösenord som du kan komma ihåg i huvudet. Ingen av skitsiterna kommer kunna se ditt lösenord. Jag tror inte att exempelvis Googles OpenID-tjänst kommer lägga ner i första taget heller. Men finns ju som sagt både fördelar och nackdelar. Jag tycker nog att fördelarna överväger. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-11-17 klockan 20:51 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|