| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Njae, det lär nog knappast stämma. Antalet är väl inte särskilt relevant ändå. Jag är tämligen övertygad om att den totala summan uteblivna skatter är tillräckligt stor för att motivera utredning.
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
@eng3l - Du har helt rätt, endera är Dag Hardyson felciterad eller så visar Skatteverkets verklighetsuppfattning om antal registrerade domäner hos Svenska aktörer ett nytt kapitel i "Fablernas Värld".
Jag tror mig nog vara kanske den som har bäst koll på antal och storlekar på såväl helsvenska, delvis Svenska sammanslutningar och även Svenska verksamheter genom utländska bulvaner - och hur mycket man än skulle frisera siffrorna uppåt, så är det nollor för mycket och defenitivt inga 50 aktörer av den storleken.. Känns som att Skatteverket återigen utmärker sig på ett, kompetensmässigt, mindre smickrande sätt.. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
||||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Jag har aldrig sålt några domäner som privatperson. Jag tror faktiskt inte heller att de stora svenska spelarna undanhållit domänförsäljningsvinster - det är snarare privatpersoner som blir granskade och det bör vara många fler företag som har en större mängd domäner än vad det är privatpersoner.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Instammer, vi har aldrig salt nagra som privatperson heller. Detsamma verkar vara fallet for alla lite storre aktorer jag kanner till. I min mening finns det ytterst fa privatpersoner som sitter pa riktigt stora (och bra) domaninnehav. Mest en massa smahandlare. Har svart att tro att en san har kontroll av skatteverket drar in nagra storre pengar. Borde finnas vettigare saker att lagga granskningsresurser pa.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Bara ett inlägg till!
|
Finnas iaf minst en på detta forum som kör hela sin verksamhet som privatperson i flera år.
Men någon stor volym tror jag inte det finns. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Poängen med artikeln är som sagt var att tala om för allmänheten att de jagar skattesmitare inom domänhandel. Allt övrigt är detaljer. Det enda relevanta är huruvida de kan hitta skattesmitare eller inte och det är väl också det som utredningen syftar till att ta reda på samtidigt som det förhoppningsvis får en preventiv bonuseffekt. Tror dock det är mest privatpersoner som inte redovisar sina försäljningar. Jag tycker snarare det är du som inte bryr dig om sakfrågan utan hakar upp dig på missen
Tycker vi lämnar det, alla har nog insett att det inte stämmer vid det här laget.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-11-06 klockan 15:13 |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|