FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Jag ska ta emot en större summa pengar. Handlar om ungefär 20 - 30 000kr. Vilket sätt är säkrast att ta emot dessa pengar på? Jag vill INTE ha in dem på mitt privata bankkonto direkt. Paypal finns ju, men är det säkert? Och.. finns det andra alternativ som är bättre & säkrare? Är ju trots allt en större summa pengar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
check är mycket bättre än paypal..
paypal kan den andra parten ångra och då blir det trubbel.. dessutom så måste du ju ändå skicka paypal pengarna till ditt konto för att få ut dem. om du då inte köper upp pengarna via tjänster som nyttjar paypal.. hade föredragit en check eller face to face möte. du kan ju även öppna ett annat konto i din nuvarande bank eller annan bank. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det jag menade var att man kan bara öppna ett nytt konto om man känner sig osäker. Jag öppnar inte ett nytt och avslutar det när jag tagit emot en betalning, utan menade att man kan sköta allt sånt smidigt och enkelt via internetbanken bara.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Varför vill du inte ta emot dem på ditt bankkonto? Vad är det som känns osäkert?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
svarta pengar................DAM DAM DAAAAA
nä jag vet inte.. gissar bara och lär inte få det svaret här :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
(Tänkt ;-P) delad ekonomi kanske.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
hohoho gömma pengar från frugan..
försöker folk fortfarande med det? :P Nej nu ska jag vara snäll. jag hoppas du får en lösning som passar dig vilken anledning du nu än har ![]() Men jag rekommenderar inte paypal iallafall. mycket folk som blåsts den vägen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Kolla Neteller. Du kan t.o.m få ett anonymt bankkort kopplat till ditt netellerkonto som du kan göra uttag med. Moneybooker är också nice
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|