Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Brådskande ärenden hos webbhotell (beniro)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-10-24, 21:34 #1
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
Citat:
Ursprungligen postat av ol.micke Visa inlägg
Binero svarade faktiskt på supportmail en söndag, det är ju ett stort plus! Det märkliga är att jag inte gjort några ändringar utan fick veta på telefon av kund att det inte fungerade. Testade allt i fredags och då fungerade det fint.

Ja man är då alldeles för billig och snäll när man jobbar på söndagar för att lösa ett problem som är ganska stort om det inte fungerar imorgon. Men frågan är hur det problemet kom till.

Då man är rätt beroende på att allt fungerar på ett webbhotell dygnet runt så året runt så känns det ändå som de behöver någon som bevakar även på söndag eftermiddag och då kan man ju lika bra svara på support frågor?
Det finns ju även varianten där man inte svarar på frågor, för att man inte ska överleverera. Om man överlevererar och sedan slutar med det, så kommer man ganska säkert ha missnöjda kunder.
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-24, 22:42 #2
glennjs avatar
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 238
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
glennjs avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 238
Citat:
Ursprungligen postat av abergman Visa inlägg
Det finns ju även varianten där man inte svarar på frågor, för att man inte ska överleverera. Om man överlevererar och sedan slutar med det, så kommer man ganska säkert ha missnöjda kunder.
Det verkar som ett dumt resonemang om man är leverantör.Det är väldigt viktigt att vara tydlig med vilken typ av service som ingår och vad man kan förvänta sig av sin leverantör. Har man en affärskritisk sajt som inte får vara nere utanför kontorstid är det dock viktigt att man köper en tjänst med tillräckligt hög SLA för sina behov.

Man ska nog dock inte förvänta sig garanterad dygnet runt hjälp till priset av 2 BigMac´s i månaden.
glennj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017