FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det du behöver först är ett webbhotell, från tex binero.se. Det kommer du långt med, sedan när trafik börjat ta fart, så kan det bli dags att kolla på egen server eller VPS.
Så du menar att du har domänerna pekade till olika IP-adresser men hämtar data från en huvudserver? Hur blir detta sökmotorsoptimerat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Detta gör att jag kan lägga sidor inom samma nisch på olika IP-nummer så det inte ser så misstänksamt ut när jag korslänkar. Med detta upplägget blir det också enklare att administrera nätverket eftersom allt innehåll styrs från en plats. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jovisst, men länkarna får inte samma värde om Google misstänker/vet att de är "fabricerade" i syfte att bättra på placeringarna i sökresultatet. Genom att sprida sajtena på flera IP-adresser så ser det ut som att de är helt oberoende av varandra, d.v.s. naturliga länkar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja, det skulle jag nog vilja påstå. Speciellt om du har alla 10 sidor under samma IP och om domänerna är reggade på samma namn. (Kan bara gissa att Google värderar sådant)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Men om allting stämmer så kan du få ut väldigt mycket värde ur tio webbsidor som länkar till varandra. En bra länk kan vara mer värd än tusen dåliga. Så ett bra utformat länknätverk får aldrig underskattas. Gör man rätt så behövs det ofta inte så mycket för att behaga Google och att tillförskaffa sig bra placeringar. Tvärtom så kan man få jobba ihjäl sig med sitt länkbygge, om man gör fel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Japp, det kan dock vara bra om du helt enkelt bara vill få en ny sajt indexerad.
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
Det är bättre om man skapar enkelriktade länkar. A --> B --> C --> A ... osv. Inte A <--> B <--> C <--> A Om alla tio sajter länkar till varandra så blir det totalt 90 länkar. Om alla däremot är enkelriktade borde det bli 45 st länkar totalt inom nätverket. Eller har jag tänkt helt fel nu. Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-10-11 klockan 20:48 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||