Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Är jag lurad eller talar Tele 2 sanning?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-10-10, 04:58 #1
Jontz Jontz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Jontz Jontz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Kabelns längd är en faktor men ska väl inte göra så stor skillnad om den nu inte är 65 m lång..
Jontz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-10, 22:10 #2
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jontz Visa inlägg
Kabelns längd är en faktor men ska väl inte göra så stor skillnad om den nu inte är 65 m lång..
Den är verkligen inte så lång, 15 meter högst. Även jag själv tycker att det är ett väldigt konstigt påstående även om det säkert ligger lite sanning i det.

Jag har funderat lite, och då det fortfarande går lika segt så tänker jag ringa upp dem imorgon.

BjörnJ: Ursäkta sent svar - DSL-split(en) sitter garanterat i det första telejacket.

Det som jag verkligen undrar över är, hur det kan gå så löjligt segt när jag trots allt får 5 megabit i genomsnitt hos Bredbandskollen.se. Visserligen ska det vara snäppet bättre då jag betalar för mer, men 5 megabit borde väl ändå räcka till att besöka t.ex Facebook? Jag har haft betydligt segare hastighet förut, och det gick dubbelt så snabbt som detta kan jag säga.

Senast redigerad av Dakota den 2010-10-10 klockan 22:18
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-11, 00:12 #3
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Häng inte upp dig på kabellängden. Klart den ska vara så kort som möjligt och av bra kvalité. Ju bättre kopparkablar mellan ditt modem och kabelstationen ju högre hastigheter.

Vad fick du för resultat på bredbandskollen? Bor du på landet så får du räkna med att inte komma upp i 8 mbit. Det har nog mer att göra att avstånden där brukar vara längre än i tätbefolkade bostadsområden.

Det kommer heller inte att hjälpa att byta leverantör då tjänsten leveras av teliasoneras nätbolag och tele2, bredbandsbolaget och glocalnet köper in sig på den. Det du ska göra är att be om att få din räkningsänkt till den nivån de kan få upphastigheten på. Är du inte nöjd med hastigheten dra om hela telefonjacket. Hur du gör det vet jag inte och det är säkert apdyrt.
myapp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-11, 07:57 #4
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av myapp Visa inlägg
Häng inte upp dig på kabellängden. Klart den ska vara så kort som möjligt och av bra kvalité. Ju bättre kopparkablar mellan ditt modem och kabelstationen ju högre hastigheter.

Vad fick du för resultat på bredbandskollen? Bor du på landet så får du räkna med att inte komma upp i 8 mbit. Det har nog mer att göra att avstånden där brukar vara längre än i tätbefolkade bostadsområden.

Det kommer heller inte att hjälpa att byta leverantör då tjänsten leveras av teliasoneras nätbolag och tele2, bredbandsbolaget och glocalnet köper in sig på den. Det du ska göra är att be om att få din räkningsänkt till den nivån de kan få upphastigheten på. Är du inte nöjd med hastigheten dra om hela telefonjacket. Hur du gör det vet jag inte och det är säkert apdyrt.
Tack för ditt svar,
Vi bor inte ute på landet, men inte heller inne i centrum. Vi bor i ett villaområde där det känns som att hastigheten borde kunna komma upp till max, speciellt då jag vet andra som har hög hastighet som bor här.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017