Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Debitera påbörjad timme, halvtimme, kvart?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-10-08, 21:44 #1
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Generell post och kanske inte direkt riktad till trådskaparen.

Oflexibla företagare är det värsta som finns. Om du är oflexibel
så kommer du inte få en endaste kund. Förrutom om du råkar
vinna någon offentlig upphandling. Man kan inte räkna varenda
minut hela tiden.

Rätt var det är så är du på ett jobb i 1,5h. Har du då haft några
supportsamtal med kunden som du inte tagit betalt för är det
väl bara att runda uppåt till 2 då.

Ge och ta - det måste man göra hela tiden.

Du kommer märka i december om kunden är nöjd och bjuder
med dig på deras julfest.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-21, 03:47 #2
webthigern webthigern är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 24
webthigern webthigern är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 24
Mitt synsätt överensstämmer ganska bra med KristianE i denna fråga. Men jag förstår att din situation är ovanlig och blir lite knepig.

Kan du inte göra det enkelt för dig att du säljer en timbank till kunden. Sälj på kunden 250 timmar och räkna sedan av varje påbörjad 20min period. Då kan du sälja in till kunden att denne får 3 supportsamtal i snitt för varje timma istället för två. Om du då istället labbar fram ett högre timpris som gör att kunden spar ca20% Så kan det vara musik i din kunds öron. Den lösningen är dessutom mycket mer flexibel.

Skall du sedan göra ett större jobb på timme så kan du debitera ditt högre pris utan att skämmas! =)

Lycka till!
webthigern är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-21, 10:58 #3
MagnusJohansson MagnusJohansson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 43
MagnusJohansson MagnusJohansson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av webthigern Visa inlägg
Mitt synsätt överensstämmer ganska bra med KristianE i denna fråga. Men jag förstår att din situation är ovanlig och blir lite knepig.

Kan du inte göra det enkelt för dig att du säljer en timbank till kunden. Sälj på kunden 250 timmar och räkna sedan av varje påbörjad 20min period. Då kan du sälja in till kunden att denne får 3 supportsamtal i snitt för varje timma istället för två. Om du då istället labbar fram ett högre timpris som gör att kunden spar ca20% Så kan det vara musik i din kunds öron. Den lösningen är dessutom mycket mer flexibel.

Skall du sedan göra ett större jobb på timme så kan du debitera ditt högre pris utan att skämmas! =)

Lycka till!
Tack för din tid, det var ingen dum idé det där. Dock så tror jag inte jag kommer behöva sälja på en timbank utan det blir bra med faktura en gång per månad men resten av förslaget skulle passa.
MagnusJohansson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017