FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Supermicro har grunda servrar och big tower väsnas också.
Bästa är att investera i ett beg rackskåp, har man tur så kan man få såna emot att man hämtar dem. Enda fördelen med tower är att du kan montera 3,5" diskar i dem. Annars finns 2U, HP har en del trevliga maskiner i 2U typ DL380. Fördelen med HP är att man slipper vänta på deras prylar. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
I korthet: Rackservrar väsnas oavsett om de är 1 eller 2 U, towerservrar gör normalt sett inte det vid den last som beskrivs.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Sedan finns det väl små rackskåp på 6U typ med dörr och som är hyfsat ljudisolerade? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Ett kontor klarar sig nog bra med en towerserver, varför försöka övertala TS om att köpa en rackserver istället när han redan beställt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för all svar och råd.
Nu tänkte jag fråga er, varför syns inte båda diskarna ? Är det för att den sitter i RAID? Det är ju en 2x500... något jag missat, kan inte säga att jag är expert på området. Tacksam för all hjälp. Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Fördelen med detta är ju att om en av diskarna går sönder så har du fortfarande kvar all data samt att sök- och läshastigheterna ökar en del. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jo, såklart men det jag tänkte på är ett skåp med ljudisolerad dörr och ventilation under och bak emot väggen så ljudet inte går rakt ut i rummet.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|