FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
förutom viss optimering av siten i sig själv..
är inte all annan "SEO" i största del black hat? alltså en massa inlänkar på siter som har som enda syfte att egentligen ge länkar till en eller flera siter som betalat för inlänkarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
I övrigt så är det ju bara massa folk som sitter och bygger skitlänkar för dyra pengar. Det finns liksom inga hemligheter och genvägar som en vettig kund vill använda sig av enligt mig. Och beträffande alternativ på företag/personer som gör denna typen av arbete så skulle jag säga hör omkring precis som du gör nu. Alltid dimper det ner lite tips (du har ju fått ett vettigt tips redan i tråden). Ofta kan man t.o.m. hitta någon person som kan göra det arbete som krävs (det är verkligen ingen hjärnkirurgi) och man behöver inte ens anlita en stor webbyrå. En byrå behövs väl mer om man vill ha någon som sitter och bygger inlänkar, men kvalitén och livslängden på dessa kan man ju som sagt diskutera. Beroende på hur tuff konkurrensen är så kan det vara väldigt enkelt att nå bra resultat. Jag själv har gjort flera uppdrag åt kunder där det kanske bara varit 2-5 riktiga konkurrenter på de utvalda sökbegreppen och där vi med en halv dags arbete med optimering av kod/sidor har hamnat inom topp-5 på några veckor. Detta har gett samma resultat för 3-5000kr som jag ser webbyråer ta 50-150000kr för. Om du själv har lite koll på hur html är uppbyggt så kan du lätt lära dig det grundläggande arbetet på en dag. Det stora jobbet ligger trots allt i att ha bra innehåll som använder nyckelord på rätt sätt, och som andra vill länka till. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|