FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Valet 2010 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3.04% |
Miljöpartiet (MP) |
14 | 6.09% |
Socialdemokraterna (S) |
15 | 6.52% |
Centerpartiet (C) |
17 | 7.39% |
Folkpartiet (FP) |
8 | 3.48% |
Kristdemokraterna (KD) |
9 | 3.91% |
Moderaterna (M) |
100 | 43.48% |
Piratpartiet (PP) |
22 | 9.57% |
Sverigedemokraterna (SD) |
31 | 13.48% |
Annat |
7 | 3.04% |
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#201 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Kopplingar till? Det är deras egna representanter i demokratiska val.
![]() |
![]() |
#202 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är det faktiskt. Sverige är inte så obetydligt som du kanske tror
![]()
![]() |
![]() |
#203 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Att du sedan säger att det har funnits nazister i SD, jaha, okej? Både gamla Högerpartiet (numera Moderaterna) och Socialdemokraterna har haft nazister i sina partier, irrelevant att ta upp sådant som var för länge sedan och som har åtgärdats. SD är inte vad det var förut, det är ett parti som har rensats upp och blivit kvitt nazisterna och rasisterna och borde således bli kvitt stämpeln också. Citat:
Citat:
Även fast jag inte har åldern inne för att rösta så deltog jag i pollen här, en självklar röst på Kristdemokraterna blev det för mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
är viss skillnad på att vara skapad av rasister/nazister/fascister..
och att ha haft "några medlemmar". seriöst. Bara för det är från när du var 10 så betyder inte det att partiet är ett helt nytt parti. Tror du verkligen att hela partiet från top till tå har rensats och sedan behåller man namnet.. Helt nytt folk med samma värderingar (som senare blir mer och mer maskerade med "ojoj det kostar pengar.." som ursäkt). sluta.. Och det jag säger baserar jag på den stora skara människor jag känner och umgås med eller har umgåtts med. Och sådant man läser från sådant som går att styrka. Så inte något rent påhitt. Historia är värt något.. även om du är för ung för att förstå det ännu. SD försöker säga saker lite fint så det inte går att skrika rasist till dem. Det är fortfarande förklädd rasism och/eller nedvärderande människosyn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Sedan spelar det ingen roll om de praktiska åtgärderna egentligen inte har något med invandrare att göra. Att få fler lärare i skolorna, fler poliser på gatorna, göra det lättare för ungdomar att hitta jobb osv, tacklar invandringsbrottsligheten ändå. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Vad är det som är så fruktansvärt med Sverigedemokraternas åsikter? Att de vill föra en mer restriktiv invandringspolitik och istället satsa på att integrera de som redan har kommit hit? Att de vill utöka flyktinghjälpen i krisområdenas närhet och utöka stödet till de invandrare som frivilligt önskar återvända till sina hemländer? Att de vill stärka den svenska kulturen? Invandrarna är kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken (i många fall så har de en överrepresentation på 5-6 ggr) och bland vissa invandrargrupper är arbetslösheten så hög som 80%! Hur har du tänkt lösa dessa problem? Genom att fortsätta sitta med armarna i kors nynnandes på "We shall overcome" och plocka in 1 000 000 invandrare till och hoppas att de gigantiska problemen löser sig själva? Sverige behöver egentligen inte ta emot några invandrare öht, det är absolut inte någon som tvingar oss. Men det gör vi ändå, av ren och skär välvilja! Vi ger människor som kommer från krisdrabbade områden en chans att börja nya liv i Sverige, vi ger de tak över deras huvuden, mat på bordet, pengar i plånboken, utbildning, sjukvård, skydd mot brottslighet genom vår välutvecklade och icke-korrupta rättsstat mm. Är det verkligen så egoistiskt att begära att de visar oss lite jävla respekt och hänsyn genom att lära sig vårat språk, skaffa sig ett ordentligt arbete (eller åtminstone försöka) och inte begå brott som tack för vi inte bara har räddat deras liv utan också gett dem tillgång till världens bästa välfärdssamhälle och rättsapparat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker hela valet handlar om alla misslyckade, alltså bidrag i regel.
Känns som valet endast handlar om alla som inte klarar sig själv bara, övriga företag/personer ska endast råka ut för stöld av sina inkomster med hjälp av den statliga maffian till skatteverket. Dom som har höga inkomster eller företag som betalar extremt mycket i skatt vad får dom? Dom får ju inte 10-1000 gånger bättre sjukvård för alla pengar dom betalar i skatt eller knappt några förmåner alls. Enda rättvisa skulle vara att dom som har lägst inkomst får låg skatt och dom som har mycket pengar får lägre skatt med. Är inte rättvist att vissa får betala många miljoner mer eller flera 100 miljoner mer och inte får något skit för det. Staten är dålig förvaltare av pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Varför är det så svårt att prata invandringspolitik i Sverige? Nu blandar jag inte in SD på något sätt utan det handlar om diskussioner i allmänhet. Detta är inte heller något svar på ett tidigare inlägg. Det kan ses som en helt nystartad tråd om det gör det lättare.
Många verkar överrens om att det är ok att säga att samhället kan beskyllas för en misslyckad integration. Det är klart, då anklagar man inte en svag ensam individ som rest långt till friheten i Sverige. Man måste vara mycket tydlig med att det är "vi svenskar" som bär skulden till detta, absolut inte invandrarna (hela eller delar av den gruppen). Är man inte tydlig med detta så börjar snart spekulationerna, rasist eller inte rasist. Bara för att man är det minsta kritisk till invandringen som den ser ut eller sett ut, betyder det inte att man vill beställa in en massa Zyklon B och starta en utrotning. Måste det vara så svart eller vitt? Jag tycker faktiskt att det ofta är så, men kan självklart ha fel. Man kan väl vara av åsikten att invandingen bör stramas åt en aning, men ändå gilla kebab? Lyssna på exakt vad personen säger istället för att tillskriva denne en massa åsikter som inte uttalats. Jag tror det är lätt hänt att man "hittar på" många åsikter (hos den andra) som man inte har täckning för. "Han sa att han inte gillar det och det, då måste han säkert tycka såhär om det där." Nu måste jag i vanlig ordning förtydliga att jag varken är rasist eller nazist. Men det är klart, definitionen av dessa ord är ju ofta ganska flytande. Jag är inte heller en anhängare av SD:s politik. Hoppas det sista gjorde det lättare för er att stoppa in mig i rätt fack. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men som svar på varför ingen kan prata om invandrar politiken.. Ja det är ganska enkelt. Att integrationen inte funkat ligger till stor del på oss "svensson" till skuld. Och vilken politiker vågar gå ut och säga "ni gör fel.. ni som ska rösta på oss". Och om dom formulerar om svaret så kan de endast säga att det är invandrarnas fel.. Båda sidor har självklart gjort fel.. Men kolla på zigenarnas extremt långa historia. De flesta tror att alla zigenare är tjuvar.. Vad de glömmer är att zigenare har varit utfrysta på många vis (orkar inte dra en historia lektion nu..) Och om människor inte kan skapa sitt levebröd på hederligt vis.. Då kräver våra djuriska instikter att vi tar det vi vill ha/behöver. Men jag tror invandrar politiska frågor är svåra just för man vågar inte skylla på allmänheten för folk tål inte att höra att dom gör fel.. Och om man målar fan på väggen så gör man ju inte saken bättre.. Fler och bättre svenska utbildningar.. Vet ens alla om att de kan läsa SFI? Jag vet att jag informerat 2 vänner i 2 olika familjer om detta. Mer kommunikation=bättre integrering.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
En annan grej kan ju vara att bosätta sig i ett område där majoriteten har svenska som modersmål istället för att flytta till något rövhål som Rosengård, Rinkeby eller Tensta (något som en psykiskt frisk människa aldrig ens skulle fundera på att göra). Jag känner invandrare som har lärt sig svenska på bara någon vecka enbart genom att umgås med svenskar. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|