FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vad ska vi välja? | |||
Managed hosting från Glesys |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 50.00% |
Återförsäljare åt Binero |
3 | 10.00% |
Inget av alternativen |
12 | 40.00% |
Antal röster: 30. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Finns många fler bolag än GleSys som kan erbjuda managed hosting, som kan göra det till bättre priser och med en personligare touch/relation.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kanske någon siffra på ett snitt eller så? ;-) Vi är troligen inte bäst eller personligast inom alla områden på managed hosting. Men om vi tar på oss ansvaret för en kunds hosting så tror jag att våra kunder gillar servicen de får. Och litar på att vi stödjer dem i deras affärssatsning. (Vi säger ibland nej till kunden om vi inte tror att det blir stabil hosting pga hur applikationerna är byggda och vad vi själva har för kompetens) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
@danielos - Min lista var längre från början, men någon gång måste man försöka korta ner den och valet föll för Binero för deras kluster lösning som jag inte såg många andra webbhotell använda och sedan på Glesys för möjligheten till att koppla olika c-klasser samt personlig rekommendation. Någon speciell som du tycker jag borde undersöka?
@abergman - Har du några fler som kan erbjuda managed hosting och möjlighet till ip-nummer med olika c-klasser? En sak som jag tycker känns lite synd med Glesys är väl att man inte får tillgång till någon webbbaserad kontrollpanel, utan måste maila när man vill lägga upp nya domäner m.m. Tips på andra bra alternativ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Som sagt, jag skulle nog rekommendera Glesys även om de är lite dyrare. Jag tror dessutom att de tar ett större ansvar om det strular för dig/er med något i framtiden. Jag vet inte hur stor site du ska ha, men min erfarenhet av webhotell är att de är tokbra så länge man har en mindre webbplats. När man växer och blir lite större så vill de inte ha med en att göra längre. Innan vi skaffade egna servrar så blev vi "sparkade" från 4 olika webhotell - som alla garanterade att de "kunde klara av trycket även om sidan var stor"... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|