Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet?

Visa resultat för omröstning: Valet 2010
Vänsterpartiet (V) 7 3.04%
Miljöpartiet (MP) 14 6.09%
Socialdemokraterna (S) 15 6.52%
Centerpartiet (C) 17 7.39%
Folkpartiet (FP) 8 3.48%
Kristdemokraterna (KD) 9 3.91%
Moderaterna (M) 100 43.48%
Piratpartiet (PP) 22 9.57%
Sverigedemokraterna (SD) 31 13.48%
Annat 7 3.04%
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-08, 18:34 #1
Henkutt Henkutt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av simals Visa inlägg
Här har du ett av Vänsterpartiets riksdagsledamot (alltså inte bara en simpel lokalpolitiker utan inflytande som i fallet med sverigedemokraten):
http://www.youtube.com/watch?v=xa2Cag9OrHc

Sedan har vi ju Fredrick Federley (a.k.a. Ursula) i Centerpartiet som inte heller han är den skarpaste kniven i lådan.

Men jag håller med dig helt och hållet. Det är verkligen skrämmande hur t.ex. en person som inte ens gått ut gymnasiet pga. att han var underkänd i matematik kan bli Sveriges finansminister.
Jag tycker nog inte du är rättvis, när du jämför en blooper gällande fysikkunskaper, med en "blooper" att ställa upp i val till kommunfullmäktige utan att veta var du och ditt parti står och vill genomföra.

Gällande Fredricks läggning eller vad det är du vill kommentera, så anser jag inte att det påverkar hans kunnande kring politik och vad han och hans parti står för.

Och gliringen till Anders Borg är tämligen obefogad då han förmodligen besitter fler akademiska poäng än du och jag tillsammans. (Du vet, eftergymnasial utbildning)
Henkutt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2010-09-08, 13:51 #2
Medlem

Medlem

Citat:
Denna person är knappast representativ för Sverigedemokraterna. Du kan hitta idioter inom samtliga partier på lokalnivå i mindre kommuner.
Visa mig en politiker för något annat parti som inte vet vad partiet tycker mer än de ska bevara fornminnen och julafton.

Jag har inte sagt att han är en idiot - men jag anser inte att han platsar i politiken.

Jag anser inte att några missnöjespartier ska ha några politiska uppdrag, vare sig de heter SD, PP eller Kalle Anka-partiet. Det är ett enormt ansvar som kommer med uppgiften som politiker och vem som helst ska inte ha det. Det är därför man ska tänka efter både en och två gånger innan man bestämmer vem man röstar på.
Henkutt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2010-09-14, 07:44 #3
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Sverigedemokraterna har aldrig haft nazister i partitoppen.
Du menar att Wikipedia har fel :O
"Partiets grundare och tidiga förgrundsgestalter utgjordes till viss del av personer tidigare verksamma i nationalistiska och rasistiska partier och organisationer som Framstegspartiet, Sverigepartiet och Bevara Sverige Svenskt. En av partiets tidiga ordförande, Anders Klarström, varit medlem i det nazistiska Nordiska Rikspartiet."

(min fetning)
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2010-09-14, 14:04 #4
simals simals är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2010
simals simals är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
På tal om att föra en vuxen argumentation och att idiotförklara:
Citat:
Ursprungligen postat av simals
En annan grej kan ju vara att bosätta sig i ett område där majoriteten har svenska som modersmål istället för att flytta till något rövhål som Rosengård, Rinkeby eller Tensta (något som en psykiskt frisk människa aldrig ens skulle fundera på att göra).
Anser du att det är ansvarsfullt att som förälder bosätta sig med sin familj i ett område med så stora sociala problem som i Rosengård, Rinkeby och Tensta?

Citat:
På tal om att föra en vuxen argumentation och att idiotförklara:
Citat:
Ursprungligen postat av simals
En annan grej kan ju vara att bosätta sig i ett område där majoriteten har svenska som modersmål istället för att flytta till något rövhål som Rosengård, Rinkeby eller Tensta (något som en psykiskt frisk människa aldrig ens skulle fundera på att göra).
På tal om att ignorera sanningen [fakta]:
Har du en läst artikeln som du länkar till?

"Racism is the belief that the genetic factors which constitute race are a primary determinant of human traits and capacities and that racial differences produce an inherent superiority of a particular race"

Det spelar ingen roll hur ni än vrider och vänder på det, muslim är ingen "ras" eller etnicitet utan en religiös tillhörighet. Det finns både svarta, vita och gula muslimer och således är Sverigedemokraternas reklamfilm inte rasistisk.

Citat:
På tal om lögner, sanningar och trovärdighet.
En liten video som säkert gör en hel del stöveltrampare mycket besvikna.
Jimmie Åkesson vill ha STOR invandring från Mellanöstern. (fast det säger han ju inte officiellt naturligtvis)

Put that in a pipe and smoke it!
Vad yrar du om? Varken jag eller Sverigedemokraterna vill stoppa invandringen, vi vill begränsa den och ställa högre krav på de som kommer hit. Kul f.ö att du länkar till videon då den klart och tydligt visar att SD inte är ett rasistiskt parti.

Citat:
Ursprungligen postat av Conth Visa inlägg
Du menar att Wikipedia har fel :O
"Partiets grundare och tidiga förgrundsgestalter utgjordes till viss del av personer tidigare verksamma i nationalistiska och rasistiska partier och organisationer som Framstegspartiet, Sverigepartiet och Bevara Sverige Svenskt. En av partiets tidiga ordförande, Anders Klarström, varit medlem i det nazistiska Nordiska Rikspartiet."

(min fetning)
Anders Klarström har lämnat Sverigedemokraterna och företräder numera Socialdemokraterna. Betyder det att (S) är ett nazistiskt/rasistiskt parti?
simals är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017