FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En annan sak att tänka på är att svenskarna har väldigt hög IT-kompetens i
jämförelse med andra länder. Eftersom de flesta använt Internet i 10+ år så översätter nog folk omedvetet åäö till aao. Så även om du säger vårdcentraler.se så ska du se att en majoritet kommer skriva vardcentraler.se. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Wow, lite mycket hat mot IDN domäner, kan bara betyda att dom inte alls är så tokiga eller hur?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men användare lär sig även snabbt om ni marknadsför och de ska till er men kommer till en parkerad sida, så kommer de snabbt att förstå. Däremot är det riskabelt om de som äger a varianten lanserar en liknande sida. Fast då är det de som kommer att tappa mest till er! Vad händer den dagen då email med å,ä,ö fungerar smärtfritt. Då är a varianten plötsligt omodern såvida man inte vänder sig till en internationell marknad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Jag skulle inte kört på bara en IDN-domän. Antingen bara icke-IDN, eller båda varienarerna. Jag tror att hög IT-kompetens, som KristianE nämner, syftar på att svenskar var tidigt ute på nätet jämfört med u-länder som Italien. Detta gör att det är mycket invant att göra om å, ä, ö till a, a, o.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
kw_wasabi:
Precis det jag menade. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Tror inte heller du läst så noga vad folk skriver? Det finns nog knappt någon här som tycker IDN-domäner är dåliga, däremot att BARA ha den ena varianten. Det är en markant skillnad.
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Nykomling
|
Fast och andra sidan, någon borde ju vara först med att försöka marknadsföra en IDN sida så att den blir välkänd och fungerande. I mitt fall när det gäller företaget som har den andra domänen så är det ingen risk att dom startar en liknande eller konkurerande sida. Det är jag 100% säker på.
Så jag tror vi kommer testa, fungerar det, så komemr det bli jävligt lönsamt, skiter det sig har vi bara slängt bort lite tid. Enligt mig så är det värt att testa. Utvärdering kommer inom kort, när vi lanserat sidan. // Info |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan ni verkligen inte köpa loss domänen. Om det inte är en tung tjänst där idag - brukar det bara vara en prisfråga?
Blir intressant att följa... hade också normalt sagt samma som talare tidigare - du måste ha icke-IDN domänen. Har dock en känsla av att ett starkt varumärke kanske kan vända upp och ner på tänket och få effekten att ni kanske kan köpa loss den andra eller att det trots allt fungerar med viss procentuell förlust till den andra. Det lär ta tid att bygga dock - och under den tiden kommer problemet med att inte ha den andra vara jobbig... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|