Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Enbart IDN domänen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-08-21, 23:54 #1
Infos avatar
Info Info är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2010
Nykomling
Infos avatar

Namnet på domänen är just det som är tyngdpunketn.
Vi har några riktigt bra IDN men vi har inte de vanliga. Jag vill inte berätta vilken domän detta projekt gäller, men kan ta en av mina andra som exempel.

Det är en . (SE domän vi har)

Exempel: Vårdcentralen.se

Där är namnet otroligt viktigt för själva affärsideen som vi har.
Eftersom vardcentralen.se inte är tillsalu och vårt koncept hänger mycket på just namnet så vill vi satsa på just den med idn.

När det gäller att kontakta oss via epost, kan man ju göra ett kontaktformulär på sidan som är kopplad till en annan epostaddress som inte syns utåt?

Men jag drog hela konceptet för NIC.se och dom sa att jag utan problem kan köra detta projektet utan att "behöva" den andra domänen.
Hoppas ni förstår mitt tankesätt.
Info är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-22, 00:19 #2
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Info Visa inlägg
Men jag drog hela konceptet för NIC.se och dom sa att jag utan problem kan köra detta projektet utan att "behöva" den andra domänen.
Hoppas ni förstår mitt tankesätt.

Vad i hela fridens namn har nic.se att göra med detta? Inte skulle jag fråga de vad de tycker om att jag vill köra ett projekt på en IDN-domän. När jag läste just det du skrivit om NIC.se, tänkte jag genast instiktivt att du var 16 år, men lite erfarenhet i dessa frågor.

Tror att de flesta här skulle avråda er utan att tveka en enda minut. Att fråga ytterligare om råd här kommer nog resultera i exakt samma svar.Har ni en otroligt bra idé, så hitta annan domän eller TLD. Kör inte enbart på en IDN .se domän! Det ser inte bra ut utåt heller, ni har potentiella problem om de andra ägarna av den vanliga domänen startar upp liknande projekt.

---

Senast redigerad av Helix den 2010-08-22 klockan 00:22
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-22, 00:27 #3
Infos avatar
Nykomling

Nykomling
Infos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte Visa inlägg
Vad i hela fridens namn har nic.se att göra med detta? Inte skulle jag fråga de vad de tycker om att jag vill köra ett projekt på en IDN-domän. När jag läste just det du skrivit om NIC.se, tänkte jag genast instiktivt att du var 16 år, men lite erfarenhet i dessa frågor.
---

- Nej jag är inte 16 år utan 29år och som jag skrev i början är inte IT min starka sida därrav så frågar jag er som kan. Jag tackar för svaren och inser att vi får ta en funderare på hur vi ska göra.

Tack
Info är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017