Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

21 frågor om VPS-tjänster

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-03, 13:11 #1
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
För att du ska slippa ha oro så köp till en managerad tjänst hos Glesys, du får då en server av dem som de installerar. Sen gör de allt som har med din server att göra. Uppdateringar, de lägger till domäner, sql och ja, allt som du eg ber dem om. De fixar även backupen.

Visst, det är lite dyrt, 695kr/mån utöver serverkostnaden för en standard LAMP(linux,apache,mysql,php-installation) men kan å andra sidan kan du ta det väldigt lugnt och låta proffs sköta servern.

Jag kör själv hos Glesys och det är oftast inga problem. Driftsmässigt så har jag inte haft någon nertid alls, förutom om jag gjort fel själv.
De svarar också otroligt jäkla fort på telefonen så man knappt hinner lyssna på växeln.
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-03, 13:36 #2
Azone Azone är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2010
Azone Azone är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2010
Citat:
Ursprungligen postat av spajk Visa inlägg
För att du ska slippa ha oro så köp till en managerad tjänst hos Glesys, du får då en server av dem som de installerar. Sen gör de allt som har med din server att göra. Uppdateringar, de lägger till domäner, sql och ja, allt som du eg ber dem om. De fixar även backupen.

Visst, det är lite dyrt, 695kr/mån utöver serverkostnaden för en standard LAMP(linux,apache,mysql,php-installation) men kan å andra sidan kan du ta det väldigt lugnt och låta proffs sköta servern.
Låter bra, lite dyrt men det kanske det är värt.
Azone är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
binero, glesys, vps

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017