FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du är i ett läge där du inte har skaffat ett domännamn, och domännamnet som direkt relaterar till den produkt eller tjänst du erbjuder är ledig, så skulle jag inte välja ett annat namn av anledningen att jag tror att Google inte fäster så stor vikt vid att domännamnet faktiskt innehåller den fras du vill ranka på.
Och fan, jag måste nästan tacka min svenskalärare för den meningsuppbyggnaden! Viktigast (enligt mig) Sökfrasen du vill ranka på finns i ditt content i dina ingående länkar i urlen till din sida i din title och meta (särskilt om du vill höja andelen faktiska klicks från serpen) i ditt domännamn |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Bounce rate/avvisningsfrekvens behöver väl egentligen inte alltid vara negativt när det gäller alla typer av sajter.
Handlar det om e-handel är det ju helt klart negativt att besökare försvinner, men säg att du har en affiliate-sida och en besökare kommer in på din sida och klickar sig vidare via reklamen eller om du har en blogg och besökaren kommer direkt till ett blogginlägg, hittar svaret på det han sökte efter och därefter tar sig vidare till någon extern sida. Vid båda dessa exempel räknas besökaren i statistiken som bounce rate men båda gångerna hittar besökaren det den letar efter på sidan.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag måste nog sticka ut lite och säga att jag tror att bounce rate inte påverkar i särskilt stor utsträckning, eller faktiskt inte över huvudtaget. Om man tittar på vad Google säger om faktorerna som avgör vilken Quality Score som ges till annonser i Adwords så förekommer inget om bounce rate, även om det borde vara här som man har störst möjlighet att faktiskt använda det som en faktor. Att de inte skriver något om det betyder ju dock som bekant inte att det inte används.
Något man får ta i beräkningarna är att väldigt många "sökare" är ganska dåliga på att skriva sina sökfrågor, och får således upp fel sökresultat från början. Det vore ju konstigt om de som faktiskt rankades i topp på dessa resultat blir bestraffade för det. T.ex om man söker på "barnkläder" istället för "begagnade barnkläder" och bouncar tillbaka från siter som säljer nya barnkläder. Om man tittar på faktorerna för att räkna ut Quality Score så är CTR en stor faktor. Ju fler som klickar på din annons betyder att din annons är relevant för sökningen, förutsatt att din landingpage är relevant för annonstexten, vilket också är en Quality Score-faktor. Om man applicerar samma strategi som en faktor för att räkna ut placering i den organiska serpen, skulle man kunna säga att om serp #2 har högre CTR än serp #1 så byter de plats med varandra, och så tror jag verkligen inte att det är. Google visar även sidans titel och meta description i sökresultaten, för att hjälpa sökaren att inte behöva klicka på de sökresultat som inte är relevanta. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|