FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
@alex det där med plånboken var riktigt klockren. Extremt bra tips.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Här är en klassiker i gerillamarknadsföringssammanhang.
Läste om någon som tryckte upp och placerade ut isskrapor på bilar tidigt på morgonen när första frosten kom. Trevlig grej som alla gillar, och man inte kan få för många av. Tror alla lägger in skrapan i bilden, och sen när dom tar fram skrapan och använder den, så nöts domännamnet in om och om igen. Och igen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
vi har en plan att köra gratulationskort med presentkort till random valda personer. Tanken är att få ut vårt företagsnamn. "Vi älskar födelsedagar och tycker att alla som fyller år borde få något extra, så vad sägs om ett presentkort på 1000 pickadoller för att hjälpa er att få en helt oförglömlig resa till den vildaste savannen i LAND! Välkommen in till oss på Drottninggatan 40 eller kolla över våra resor på www.domänen.se"
En annan tanke är att bygga en låda som ser ut som en djurtransport för afrikanska djur, lite lufthål osv. Sätta den på den populäraste platsen i staden. På lådan kör man logotypen, "Varning: Livsfarlig leopard" "Mata ej djuret". Kör en bergsprängare med inspelade leopardläten som man aktiverar med fjärrkontroll. Så fort någon går förbi så kan man trycka play och då ser folket lådan och logon. Sen filmar man folket som går förbi och sprider filmen på youtube. Som sprider vidare alá viral marknadsföring. Två tankar som vi leker med... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
För några år sedan så var det några som började banka ner massa plankor formade som hjärtan i marken runt omkring här vi bor. Det fanns inget som helst budskap på hjärtana och man kunde inte veta vem som låg bakom dom.
Det blev till en liten allmän snackis och tillslut så började den största lokala tidningen luska i det, ett pressmeddelande och dom hade en helsida i en tidning som har över 165 000 läsare varje dag. Skall se om jag kan hitta artikeln för kommer inte alls ihåg var det var för företag... Senast redigerad av Kaugesaar den 2010-08-27 klockan 12:49 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Ett par av de förslag som kommit är väl kanske inte så lämpliga om ens företag vill framstå som miljövänligt och ansvarstagande. Det är givetvis viktigt att tänka på att marknadsföringen också går i linje med företagets profil.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-08-27 klockan 14:52 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
En sak jag tänkte på när jag var i Stockholm en gång var...
Det regnade kraftigt och i närheten av Centralstationen så fanns det en liten jourbutik med en stor skylt utanför där det stod "Paraplyer 40 kr", och gissa om folk köpte, inklusive jag själv :-) Såg dessa paraplyer med ett speciellt rutmönster överallt på stad under dagen... Då tänkte jag... tänk att stå där mitt i vimlet en regnig dag och dela ut paraplyer med en www-adress på, alternativt sälja dem för en låg kostnad... Nackdelen är väl att paraplyer med reklam på är relativt dyrt att köpa in...skulle jag tro. Bara en idé.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
SL, SJ (och kanske fler trafikbolag) är ju kända för att få problem när det blir kallt och folk står ute och huttrar Man skulle kunna gå omkring och dela ut så återanvändningsbara handvärmare (plaskuddar med vätska och en liten metallgrej som man knäcker) Skulle tro att man blir mycket populär och de är nog lite billigare än papaply.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|