FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Så klart man väljer bästa advokaten man kan få tag på, annars skulle man ju vara korkad bara.
Sedan tycker jag att det ska vara krav på att kvinnorna ska behöva gå igenom en lögn detektor före ens en anmällan ens hanteras om det inte finns några riktiga bevis innan som håller direkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag förstår att din tanke med lögndetektortest är att slippa falska angivelser. Jag är ingen psykiater/psykolog men kan tänka mig att just våldtäktsoffer ofta försöker förtränga det som hänt, vilket kan göra att lögndetektorn visar fel. Då sitter man med problemet att en massa kvinnor som faktiskt blivit våldtagna istället avfärdas som lögnare och inte ens får målet prövat i domstol. Alla mål ska prövas om åklagare finner att det finns grund för anklagelserna. Om domstolen däremot inte finner den åtalade skyldig borde målsägande lättare kunna dömas för falsk angivelse. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
|
En lögndetektor upptäcker inte lögn. Om en person som testas *tror* (= upplever det så, drömde att det var så etc) att hen blivit våldtagen så kommer ett lögndetektortest att att säga att det har hänt.
Så det vore nog ännu värre än som det är idag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Dessutom kan man läras sig att lura en lögndetektor. Det finns många metoder och en går ut på att orsaka sig själv smärta genom att tex ha en nål i tån eller motsvarande, samtidigt som frågorna ställs. En annan metod går ut på att lära sig att direkt omformulera utfrågarens fråga i huvudet och därmed svara sanningsenligt på "sin egen" fråga. Dvs. frågan "mördade du din man" blir "mördade du din katt" och ett "sanningsenligt" nej blir svaret. Givetvis kräver det träning, men i bla USA finns det många som lärt sig tekniken att manipulera en polygraf. För dessa blir ett test fullständigt meningslöst.
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Magnetröntken kommer nog ersätta polygrafer:
http://www.youtube.com/watch?v=rpe_TRbRdGA http://www.noliemri.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Finns inte så stor poäng med att spekulera i om han är skyldig till något brott eller inte då jag förmodar att ingen av oss har någon som helst insikt i det som har eller inte har inträffat. Bättre att vi lämnar det till de fullblodiga skvallerproffsen på Expressen och Aftonbladet.
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
You got a point!
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Den nedlagda förundersökningen har tagits upp igen. Han är återigen misstänkt för våldtäkt. Vilken soppa.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
|
Och nu har MoneyBookers dumpat honom också:
http://www.guardian.co.uk/media/2010...ing-is-blocked Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
|
Så vad har hänt med snubben, jag är inte så insatt men inte hört nått på ett tag?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|