| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Det verkar som att det fortfarande finns en missuppfattning om titeln verkställande direktör. VD är förbehållet aktiebolag. Enskilda företag, handelsbolag etc. har ingen VD. Rätta mig om jag har fel.
Själv så kör jag utan titel i företaget. Känns meningslöst med titel i Sverige idag men utomlands kan det nästan vara ett krav. Vissa kulturer är väldigt titelfixerade. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Man kan grotta ner sig i olika mumbo jumbo titlar som ändå ingen normalt funtad människa förstår ändå. Skriv i en taggline vad du erbjuder och håll din titel enkel. Webbutvecklare börjar bli lite uttjatat. En producent verkar mer som teamleader/projektledare och är oftast väldigt administrativ. Varför inte Webb Director? Du verkar mer jobba som en Art Director, Creative Director eller Film Director, alltså mer kreativt och nära själva produkten"
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Annars kör inte heller på några titlar på presentationer/visitkort. Framförallt för att det ändras ganska ofta, vilket projekt man sitter med för tillfället och beroende på vilken kund man jobbar mot. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Medlem
|
På mina som jag inte kan med att använda... Så står det.
Victor Kaugesaar Lika grym sedan 1990 Epost / telefon webbsida |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|