FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har Adservice - som jag tidigare räknat till de mest punktliga nätverken - börjat strula med betalningarna. Tendensen har varit allt senare betalningar och nu i juli ingen alls. För min del handlar det om ett femsiffrigt belopp.
Har någon fler drabbats? *Tillägg 10/8. Problemet har fått sin förklaring (se längre ner) och mitt förtroende för Adservice är orubbat stort. Den elaka rubriken är oförtjänt. Ska risa mig själv som straff på fredag mellan 09.00-10.30, tyvärr blir det inte webb-sänt. Senast redigerad av Paginas Jakobsson den 2010-08-10 klockan 16:40 Anledning: Ny info |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har alltid femsiffriga belopp ut från Adservice och har aldrig under de 1,5 år jag jobbat med dem haft problem med utbetalningarna. Vanligast kommer pengarna på kontot 14-20 varje månad och i juli för första gången var de nu ovanligt TIDIGA. Den 9/7 hade jag pengarna.
Mailet som skickades ut om att betalningen var gjord (brukar alltid komma 2 dagar efter pengarna) kom denna gång från en ny tjej (kanske en sommarjobbare?) som även poängterade med en smiley att de var ovanligt tidiga denna månad. Men NEJ jag har aldrig någonsin haft problem med förseningar mer än 1-2 dagar... Senast redigerad av Princess Le den 2010-07-26 klockan 17:56 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag antar att du menar Adservice. Jag fick också det aktuella mejlet och det var från M som vanligt. Men redan där var det fel, en annonsör (F) fanns överhuvudtaget inte med. Ok, pengarna kan ha studsat men eftersom det i så fall snart tre veckor sedan borde någon ha sett det eller åtminstone kunnat kolla det efter mina återkommande reklamationer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja naturligtvis Adservice (ändrat nu)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker att ADSERVICE sköter sig bra med utbetalningar om man jämför med andra nätverk.
Se bara på Clash-Media som stängde sina 2 kontor och nu svarar dem inte ens på mail om/när intjänad provision ska betalas ut. Dem har alltså inte konkat utan fortsätter driva verksamhet utan Skandinavien helt enkelt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur löste det sig, har du fått pengarna?
Även Adtraction var ovanligt snabba med utbetalning denna månad, gjordes redan den 6/8. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vad gäller Adtraction är jag inte förvånad. Det är utan tvekan det nätverk jag har störst förtroende för. Har man problem eller funderingar får man direkt kontakt med den som kan svara eller göra något åt det dvs, Simon Gustafsson. Det har hänt att jag skickat iväg en fråga efter midnatt en helg och fått svar inom 10 minuter. Som Vd med ägarandel i företaget har han ett starkt incitament att göra sitt absolut bästa men det räcker gott med att vara ambitiös och duktig. Förövrigt har de betalningsgaranti, dvs om en annonsör vägrar betala - vilket händer, som vi alla vet - betalar Adtraction ut till affiliaten ändå. Det tror jag de är ensamma om. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Vad jag vet har CJ kompenserat, men jag tror inte dem har det som praxis. Guava verkar också göra det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vill göra ett litet förtydligande om Adservice Media. Jag har flera gånger nämnt dem som ett av de tre bästa nätverken och jag står fast vid det. Inte minst den - i mitt tycke - personliga servicen är snabb och effektiv. Absolut ingen skugga över Malin och Oysten som står för bland annat affilatekontakterna.
Även om problemet med full betalning inte är löst ännu så så vet jag nu att det inte beror på en medveten handling eller ekonomiska problem. Och att jag inte fick betalt överhuvudtaget i juli beror på att man i semestertider missade den extra handpåläggning som krävs för att betala ut till mitt konto i landet där jag bor. Jag tror det är lätt för oss affiliates att glömma bort att ett litet obetydligt negativt inlägg om någon av våra samarbetspartners kan få stora konsekvenser för dem. Inte sällan har ett problem en väldigt enkel förklaring. I fortsättningen ska åtminstone jag räkna till 10 innan jag postar kritiska inlägg med svag bakgrundsfakta. Samtidigt är det inte konstigt att man reagerar snabbt och negativt. Efter Agent Interactives konkurs och det lotteribetonade utbetalningarna som ett annat - i wn:s spalter - ökänt nätverk sysslar med, är åtminstone jag extra känslig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Har också bara goda erfarenheter av Adservice.
- Provisionsutbetalningarna har alltid kommit i tid. - De har alltid mailat info om det skulle ske några förändringar. - Snabb och bra support från Malin om det uppstått frågor eller ev. problem kring kampanjer/annonsörer. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|