FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag måste hålla med dig. Man får dessutom en chans, om man inte tar den, och missbrukar den, dvs. misslyckas med att få personens förtroende, då är det mer eller mindre meningslöst att fortsätta spamma (som dock inte verkar ha gått in i deras hjärnor).
Jag skulle ALDRIG handla något via en länk i mail. Inte ens om det kom ifrån en välkänd hemsida, och jag dessutom vore ute efter produkten. I så fall, så hade jag bara gått ut på t.ex www.cdon.com för säkerhetsskull. Samtidigt, om någon vill sälja billiga tandborstar, då söker jag hellre på Google och hittar något bra än att följa de oftast mycket "spammiga" trackerlänkar som man får handskas med. Och främst, så undrar man hur i hela friden de huvudtaget har min mail??! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men syftar på mina andra mailadresser med. Men när vi ändå diskuterar spam, är det för att förhindra spambotar som man skriver sinadress[at]domain.se istället för @? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Många spambotar fattar de flesta, inkl [asnabel], man behöver göra något mycket annorlunda omskrivning för att undgå spambotar, som tex en gif bild istället.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Är ju inte svårt för en sofistikerad spambot att läsa av en bild heller, om man inte gör massor med krumelurer då. Frågan är dock hur många såna det finns.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|