FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En hel del tvetydiga frågor, många av dem känns subjektiva för författaren och/eller Google också.
Fråga 4 saknar det mest korrekta svaret (språket). Fråga 18, vad är en "komplett" URL? Fråga 30 röjer rätt svar på 9. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Tyvärr stämmer inte numreringen, så jag skulle vara mycket tacksam om du kunde citera lite av frågeformuleringen för din fråga 30. Med "komplett URL" menar vi "hxxp://www.evomaxx.se/verktyg/seo-quiz/" i stället för "/verktyg/seo-quiz/" som href. Rörande frågan där du anser att "språket" bör finnas med... Säg att jag publicerar en hemsida helt på japanska, men på en server i Sverige med svensk (eller .com?) toppdomän. Den skulle givetvis dyka upp om man söker efter sidor på japanska, men inte som en sida från Japan. Det är dock möjligt att det vägs in i lokaliseringsprocessen, detta är något vi får gräva djupare i. Citat:
![]() Senast redigerad av cbsmth den 2010-07-23 klockan 11:19 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kul test! Provet skulle bli lite trevligare ifall en förklaring var med på de frågor man svarade fel på. Sen handlar en del frågor om rena smaksaker eller är felaktiga. Ex: namnet PageRank kommer uppenbarligen från det engelska ordet för "sida." Sen är det inte alls alltid bra att använda absoluta URL:er (om man ska byta domän t.ex.) och en hyffsad sidskrapare kan utan problem hantera relativa också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
... Jag fick 49% ![]() |