Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Finns det något straff för det här?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-30, 19:15 #1
WASD WASD är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Jun 2010
WASD WASD är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Jun 2010
Rätta mig om jag har fel, men i en tidigare version av crusadesage så sparade Menox allas lösenord okrypterade^^

Det är tyvärr svårt att ha en hemsida utan att folk utnyttjar säkerhetshål. Jag tänker på säkerhet på min sida som mina kompisar inte lyckats hitta några hål i än och om de gör det så säger de till mig, såsom när jag sa till Menox.
WASD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-30, 19:31 #2
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av WASD Visa inlägg
Rätta mig om jag har fel, men i en tidigare version av crusadesage så sparade Menox allas lösenord okrypterade^^

Det är tyvärr svårt att ha en hemsida utan att folk utnyttjar säkerhetshål. Jag tänker på säkerhet på min sida som mina kompisar inte lyckats hitta några hål i än och om de gör det så säger de till mig, såsom när jag sa till Menox.
Som sagt, du sa inte till mig, jag kontaktade dig.
Om du i framtiden meddelar mig direkt när du lyckas utföra något som uppenbart inte är meningen att det ska gå att utföra, så blir jag jätteglad om du kontaktar mig. Det vinner vi båda på.

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenman Visa inlägg
Men kan ni inte sluta föra den här diskussionen här på detta forum.
Dessutom så ser jag inget fel från hans sida om inte dina användarvillkor förbjuder detta.

Visst tycker jag också det är lite drygt när användare gör sånt här men jag brukar istället fixa det eventuella hålet och om jag inte vet vad hålet är frågar jag användaren och om den inte svarar så bannar jag helt enkelt användaren.

Ingen anledning att bli särskilt upprörd tycker jag eftersom han inte orsakat någon skada.

Dessutom så se till så du tar kontinuerliga backuper om det mot förmodan skulle finnas något allvarligt fel i din kod.
Varför skulle diskussionen inte föras här? Det är ju det mest lämpade forumet i hela Sverige, då de allra flesta webmasters hänger här.
Om du stör dig på det så behöver du ju inte bry dig om tråden.
------

Sedan så är det korrekt att jag inte precis förlorade några pengar eller liknande pga. det här. Men, som en del har nämnt så är det viktigt att vi sätter ner foten och markerar vad som är tillåtet och ej. Att börja ge den som utför liknande "bus" stöd, är bara onödigt enligt mig, och sedan så har det ju inte enbart med koden att göra om någon har tid/orken att snickra ihop en BOT just för att kunna sabotera.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017