FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
När ett bluffföretag ringer däremot så brukar jag göra som du säger, försöka ta upp en timme av deras tid genom att ställa dumma frågor, be dom ringa upp senare, be om avtal, be dom ändra någon detalj i avtalet osv, osv. Tror att jag lyckades ta upp 1 timme & 20 minuter av nordicace för att avsluta samtalet med "jag är inte alls intresserad - ville bara ta upp er tid så ni får mindre tid att blåsa andra småföretagare"... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Detta funkar självklart inte på robotar som ringer upp och sedan klickar men är väldigt effektivt när det är någon på andra sidan i luren.
Vi blir uppringda av många företag, från vissa flera gånger i veckan. Vi har en ny standardfras när någon ringer och försöker sälja på oss något: "Är ni med i Sveriges Callcenter Förening (SCCF)?" Många blir helt paffa av att man ställer en fråga till dem och ännu fler vet inte ens vad det är. Vissa går och frågar chefen men det vanligaste svaret är "Jag vet inte". För att enkelt få ett snabbt slut svarar man då "Okej, vi samarbetar bara med aktörer som är med i SCCF. Tack för att du ringde. Hejdå" Snabbt, effektivt och roligt. Vi har däremot ingen lösning på vad som händer om de svarar ja... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Jag har tagit efter en kompis och vägrar helt enkelt köpa via telefon. Jag har också full förståelse för att mina potentiella kunder har samma policy och hälsar därför gärna på. Däremot skulle jag bli riktigt sur om en kund bokar in ett möte, där jag får köra 10 mil enkel resa, för att få ett "jag ville bara boka ett möte för att slösa med din tid". Det har aldrig hänt, och jag tror inte att det händer heller, framför allt som det alltid är jag personligen som slår numret och pratar i telefonen när jag ringer. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|