FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nej det finns ingen nixfunktion för företag. Det finns däremot otaliga företag som erbjuder och tar betalt för det -- alltså utan att det fungerar (läs bluff).
Vidare är det på sin plats att höja ett varningens finger för tysta samtal. Det är inte ovanligt att dessa bottar är inställda på att ringa tre ggr för att koppla från vid svar, bara för att tvätta register samt naturligtvis för att väcka intresse så att "du" ringer upp av nyfikenhet eller få stopp på det. Det är sen först när teleräkningen kommer en månad senare som det visade sig vara ett betalnummer... Är det ett nummer du inte känner igen - kolla med vemringde.se!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jo, jag vet att det inte finns något Nix för företag. Men det var inte riktigt det jag frågade efter. Nix är en spärrlista som används av TM-företagen för att tvätta deras listor. Det används inte för att spärra samtal från specifika telefonnummer, utan för att spärra samtal från alla telefonförsäljare. Det jag efterfrågade var en spärrfunktion som kan användas av mig, dvs innehavaren till telefonabonnemanget för att spärra ingående samtal från av mig valda nummer. Det borde vara möjligt för en teleoperatör att förhindra att samtal från ett visst telefonnummer kopplas fram om abonnenten inte vill det. Edit: Tack för tipset om vemringde.se Senast redigerad av Gustav den 2010-06-28 klockan 20:46 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|