FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jawn, Får jag fråga hur du tänker i så fall? Varför skulle du räkna med att få källfilerna? Jag vill få en klar bild av båda sidorna här så förklara gärna mer hur du tänker.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag hade också utgått ifrån att källfilerna ingick i jobbet. Vad hindrar dig ifrån att lämna över de efterfrågade filerna? Om vi bortser ifrån att slutkunden har väntat i flera månader med att höra av sig, så tycker jag inte att önskemålet är särskilt konstigt i sig. Själv så har jag alltid fått källfiler som kund, och jag har aldrig behövt göra mer än att fråga snällt efter dem.
Oavsett vilket så har de ingenting att komma med vad gäller rättsliga åtgärder emot dig. Om de lämnar in en stämningsansökan till tingsrätten så svara att den ska avslås då det inte finns något avtal mellan parterna. Det förutsätter att du har fått betalt av byrån och att du levererat ditt arbete till dem. Har du levererat till, eller fått betalt av, slutkunden, så kan de hävda att det har funnits en överenskommelse. Men de måste fortfarande bevisa att källfilen ingick i den överenskommelsen. Och finns det inget skriftligt avtal så kan de svårligen göra det. Alla eventuella hot om jurister och rättsliga åtgärder är alltså helt tomma. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag tycker att du ska ställa dig två frågor 1.Vad vinner jag på att inte lämna ut filerna? 2.Vad förlorar jag på att lämna ut filerna? Jag tror att du förlorar mer på att inte lämna ut filerna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men visst står det inte i avtalet så har inte kunden i sig rätt till källfilerna. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|