FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Självklart Peter, men när en så pass nyregistrerad "icke generisk" domän som groupon.se säljs så är den ofta enligt min erfarenhet snappad eller registrerad i ond tro då innehavaren t.ex visste om affärsplanerna.
Dock är detta rena spekulationer baserade på vad jag har sett tidigare, jag vet heller inte vem säljaren var i detta fall. Men självklart är berättigat intresse väldigt viktigt att ta med i beräkningarna. Speciellt då det tycks vara så att det är genom att visa på ett berättigat intresse många innehavare lyckas försvara "varumärkesdomäner" i ATF:er. Se t.ex. ATF:en för braun.se. Senast redigerad av eng3l den 2010-06-17 klockan 13:29 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Faktum är att ATF är en individuell prövning där tvistelösaren endast har inkommet material att ta ställning till. Historiskt sett så har ett antal "för omgivningen" märkliga beslut tagits pga ett sämre underlag lämnats in av sökanden.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
(Jag kan sitta med information om parter i ATF-tvister, som både skulle vara till partens för- och nackdel, men det är inte relevant i enskilda tvister. Då är det ansökan och svar som är relevant att bedöma) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dock känns det som att denna diskussion börjar bli lite OT nu, vi kan ta den över ett par öl istället Peter ![]() Senast redigerad av eng3l den 2010-06-17 klockan 19:04 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|