FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Från one.com´s avtal:
"""Exempel: Om abonnemanget upprättades 1 januari 2008 varar abonnemanget fram till 31 december 2008. Om kunden inte önskar att abonnemanget skall fortgå in i följande år (2009) måste abonnemanget sägas upp innan 25 november 2008.""" """När One.com har tagit emot uppsägningen syns en bekräftelse på första sidan av kontrollpanelen. Kunden får också en bekräftelse på e-post angående uppsägningen från One.com. Vid tillfälle av att kunden inte på framsidan i kontrollpanelen kan se att One.com har mottagit uppsägningen skall kunden skicka en ny uppsägning.""" """Data från hemsidor och mailsystem blir vid uppsägning av abonnemang vanligtvis borttagna 7 dagar efter abonnemanget upphör att gälla.""" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Javisst, man får hoppas. Stå på dig iaf och tänk på elförbrukningen på hemmaservern!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har du inte en röd text på kontrollpanelen som lyder "Abonnemanget är uppsagt och upphör den DATUM" ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
Tog ungefär 24h innan jag fick svar, men det är ju ändå helg så det är väl ok. Nu har jag sagt upp mitt webbhotell som går ut i augusti. De lovade även att jag skulle få mitt auth-id för att förflytta domänen på måndag då de åter har personal på kontoret. Får hoppas på det, för hittils har det ju gått smidigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nja danielos - det skall vara om man använder den själv - endast. Dvs så fort du får lite besökare blir den där linan mycket viktigt. Räcker ju någon laddar ner något så kommer inte de andra besökarna åt. :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Man klarar sig mycket väl att hosta en site på en 10Mb lina om du har bra kylning och reservkraft, det viktigaste är faktiskt inte hastigheten på linan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Men de sajter jag tänkt hosta är bara mindre sidor som precis blivit klara, med bara information så det ska nog gå bra ändå ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Banned
|
One.com verkar tydligen bättre nu för tiden. Har fått mitt Auth-ID nu. Så jag måste ge tummen upp för supporten, utan några frågor accepterade dom att jag ville flytta mina sidor.
Nu är frågan, jag har aldrig tidigare flyttat en domän. Den går ut i augusti tillsammans med webbutrymmet hos one, ska jag vänta innan jag förflyttar den till mitt loopia-konto eller gör jag det direkt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Registrarbytet går på någon minut och det kan du göra närsomhelst.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|