Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
De jobbar väl med den iofs men deras SEO är tämligen automatisk. Innehållet räcker bra, i övrigt får de många inlänkar utan ansträngning och dessutom har de troligtvis högre förtroende i Google från första början.
|
Jag tror också att myndigheters SEO är tämligen självgående. De får automatiskt bra och starka länkar från andra myndigheter, men även tidningar m.m. Dock inte sagt att de inte behöver tänka på sin SEO. Det skadar aldrig då mycket av SEO-arbetet innebär att göra innehållet tydligt för besökaren, inte bara för sökmotorn.
Off-page behöver de nog inte bry sig så mycket, men de borde kolla så att deras publiceringsverktyg genererar korrekta rubriktaggar och inte anänder gammal HTML (font, width, font-color m.m.). Även möjligheten att enkelt kunna förstärka vissa ord i texterna, vilket gör det lättare för både besökare och sökmotor att få en uppfattning om vad texten handlar om.
Min uppfattning är att myndigheter fortfarande förlitar sig på informationsblad m.m. för att marknadsföra sig. Nu för tiden tror jag att det naturliga för många är att googla efter information, och då är det viktigt att de syns tydligt i sökresultaten. Det finns nog behov av en SEO-kunnig person på varje myndighet.