FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Mina andra projekt tar för mkt tid och genererar mer intäkter och tänkte därför sälja Bokshopen.se om jag får rätt bud.
Webbshopen har funnits i cirka 4 år på webben. Sitens intäkter har följt mitt engageman i siten. Bästa månaden för ett par år sedan tjänade siten cirka 7000 kr för en månad. Senaste halvåret har intäkterna legat runt cirka 3000 kr per månad. Brukar minska under maj-augusti. Siten sköter sig i stort sett själv, alla ordrar mailat automatiskt till förlaget som vi samarbetar med, förlaget skickar bok och faktura till kund. Jag fakturerar förlaget provision månadsvis. Hur enkelt och smidigt som helst. Lägger man ner lite tid på Seo så kan man enkelt öka intäkterna! Vill man ansluta fler förlag/böcker så kan man öka intäkterna ännu mer. PM:A frågor och bud! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad anser du som ett rimligt bud?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Svårt at säga men under 75 k tänkter jag inte ens fundera på det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sen finns det ju en stor utvecklingspotential som man får ta hänsyn till. Kan inte bara stirra sig blind på vinsten just nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Avtal med bokleverantören? Finns det något sådant? Eller står man platt fall om man tappar dem?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nej det finns inget skrivet avtal med dem, men så länge man sköter sina åtaganden gentemot dem finns det ingen anledning för dem att säga upp avtalet. Men vill man skriva något med dem så tror jag inte de har några problem med det. Har samarbetat med dem nu sedan starten av shopen och det har aldrig varit några problem. Snabba leveranser, bra support och trevligt bemötande.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kunddatabas? Maillista? antal besök/ månad, antalt orders? Snittorder?
Men den lilla infon du gett är det mycket svårt att bedömma butiken, det är svårt att ta hänsyn till potential när ingen egentligen information givits. Jag vet att du vill ha frågorna i PM, men misstänker att det är fler intresserade |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Maillista: Har inte skickat mail till någon, men tror den funktionen finns för de som godkänt. Besöka per månad: Kanske 50 unika nu maj till aug, Det dubbla vår, vinter o häst. Det dubbla när jag jobbade som mest med sajten. Ordrar: Ca 1500 ordrar på ca 4 år Snittorder: Vet ej, men det vanligaste är att kunden beställer 1 eller två böcker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
om en sida har utvecklingspotential eller ej beror ju på den nya ägaren.
Det är det man köper som man vill betala för, det faktiska intresset för sidan, inte hur det ser ut om 5 år. Med rätt bud är jag intresserad. Tänk över utropspriset och du har en köpare. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|