Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur tjäna pengar på email-listan?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-26, 22:29 #1
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Återigen blir man less på idiotiska kommentarer. Hjälp istället för att stjälp.

Storytelling säger jag.

Gör det till din berättelse. Sätt dig ner och skriv ihop 10 mail. Dom första ska inte innehålla någon som helst reklam, ge dom din berättelse så dom kan relatera till någonting. Ge dom lite gratis tips, inge speciellt detaljerat, om hur du gör.

Efter 3e mailet så kan du gå in lite mer detaljerat, tips om bra verktyg dom kan använda, eller du kanske tipsar dom om en bra host som du är affiliate för.

Eller skriv ihop en egen ebok på 60 sidor. Sälj den. Använd samma metod som innan. Värm upp dom och vinn deras förtroende.

Du har också varit där. Berätta hur du gjorde för att tjäna dina första slantar på internet.

Sen rekomenderar jag att du läser på om copywriting.

--
edit.
btw, kontakta mig via PM så får du det bästa tipset du nånsin kommer få.

Senast redigerad av j0han den 2010-05-26 klockan 22:33
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-27, 03:08 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Vill dina prenumeranter lära sig webbutveckling, eller att tjäna pengar på nätet? Det är två helt olika saker och det ena förutsätter inte det andra. Men jag tror att det blir tufft om man ska lära ut båda delarna samtidigt.

Många framgångsrika IT-entreprenörer skulle ha stora svårigheter med att registrera ett webbhotell och skulle förmodligen misslyckas kapitalt med att lägga upp en wordpressblogg. Dock tror jag säkerligen att det är en stor tillgång om man har koll på grunderna och förstår hur tekniken fungerar.

Mitt tips är att lära ut hur Google fungerar till att början med. Google är nyckeln till trafiken som de behöver för att tjäna pengar. Och Google är nyckeln till kunskapen de behöver för att lära sig tjäna pengar. Google är Gud på webben - alltings början och fullbordan.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017