Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterpassion
Tipsa dina läsare om att läsa allt som skrivs på webmasternetwork.se. Här kan man lära sig i princip allt om hur man skall göra för att tjäna pengar på nätet.
|
Bra tips, men inget han tjänar några pengar på, såvida inte WN har ett affiliateprogram.
Jag tycker du ska bjuda på enklare guider om hur man bygger en egen hemsida eller startar en blogg (via tjänst och egen Wordpressinstallation på webbhotell). Det i nyhetsbrevet du kan tjäna pengar på är att förmedla medlemmar till de olika affiliatenätverken (double, tradedoubler, zanox o.s.v.). Presentera affiliatenätverket och vilka nischer de är bra eller stora på, t.ex. resor och bokningar.
Du kan även testa att slänga in annonser för t.ex. webbdesign/datorrelaterade tidningar som komplement till affiliatereklamen.
Det första mailet tycker jag ska innehålla ganska sparsamt med reklam. Börja istället med ett mycket informativt nyhetsbrev om hur man bygger hemsida eller skapar en blogg via en bloggtjänst.
I de senare nyhetsbreven kan du fördjupa dig inom olika affiliatenätverk eller kurser i hur man skriver SEO-mässigt, trovärdigt, intressant m.m. Då blir det dock mycket arbete som inte ger något vidare betalt, mest gratisinformation.
Jag tror det är svårt att tjäna några större summor på att hjälpa folk att tjäna pengar. Det är i stort sett bara att förmedla affiliates till nätverken jag kommer på.