FAQ |
Kalender |
![]() |
#131 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-05-25 klockan 07:07 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
|
|||
Flitig postare
|
ingen aning om hur anläggningen kommer att se ut, vet bara hur den ser ut idag (gammal civilförsvars-central)
Citat:
Citat:
De flesta har fristående "hus" som står en bit över golvet därför kan det säkert stå upp till o,5-1m vatten innan servrarna blir blöta "om fötterna". För att det skall bli så mycket vatten så behöver nog pumparna stå avstängda i flera månader, gissningsvis börjar det rinna ut genom inslaget innan dess. Så man har nog tid att fixa pumparna innan det blir något allvarligt problem. Själva huset är sen oftast gastätt och EMP-skyddat. Teknisk infrastruktur som el och ventilation finns ju redan innan, så det är egentligen "bara" att ställa ner kylanläggningen och koppla in den. många av dessa anläggningarna innehöll ju utrustning som behövde rejält med ventilation, tex radarutrustning. När det gäller radon så torde det bara vara ett problem i utrymmet utanför "huset" eftersom all luft kommer utifrån Att det skulle vara billigare att bygga ovanjord är jag tveksam till. där tillkommer ju faktorn att man måste köpa mark för att ställa sin byggnad på samt att man måste bygga själva huset |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
rhdf:
Visst skiljer det mellan anläggning och anläggning. Pionen (vad jag förstår) var i stort sett bara ett hål i berget då det var en uppställningsplats för civilförsvarets fordon. Investeringarna i Pionen handlade väl om tiotals miljoner? Sen om man lyckas komma över en nedlagd gammal radaranläggning eller liknande så gör man ju världens fynd. Men dessa anläggningar tror jag till stor del redan tagits över av Televerket och sedemera Telia/Skanova. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |||
|
||||
|
Vad är det för anläggning som PatrikWeb kom över? Vad jag förstår blev det väldigt bra?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
|
|||
Flitig postare
|
KristianE:
Stämmer bra, enbart flytbetongsprutade väggar, om ens det Nu börjar det ju bli ont om tomma berg (vad jag vet) de flesta är ju antingen redan upptagna eller så är de plomberade. uppenbarligen så anser företagen att bergrum är ekonomiskt försvarbart, gissningsvis är det, som jag nämnde, markpriser + i viss mån skalskyddet som spelar in |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har Loopia problem igen? *EGENREKLAM* som jag har hos dem kan inte längre få en anslutning till servern. Mina andra sajter verkar funka ...
Ingen info på deras driftblogg ... hur ser det ut för er? Senast redigerad av Marcus den 2010-06-11 klockan 17:59 Anledning: Egenreklam |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Fick svar på Twitter:
@JimWestergren Vi har inga kända störningar. Kontakta [email protected] så hjälper vi dig. /mvh Loopia Har mailat dem nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||
|
||||
|
Lägg den där blogglistan på din nya vps sedan
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Driftansvarig på Loopia ringde mig. De var tvungna att släcka sajten och hade försökt nå mig på mitt gamla nummer. Sajten stod för 30% av alla hits på servern den låg på och det beror myckekt på idioter som kör scripts som laddar bloggknappen och försöker fuska. Jag har nu blockat knappen i .htaccess och ska lösa det snart på ett smidigare sätt. Sajten är uppe igen.
Alltså inga drftstörningar utan det berodde på min sajt. Får väl flytta den till min VPS senare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |