FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag skulle byggt färdigt hela sidan innan kunden ens fick möjlighet att pilla med den. Sen i avtalet mellan dig och kund så framgår det att du levererar en fungerande sida vid datum X.
Om kunden sen klabbar med koden efter leverans så ansvarar du inte för att sidan fungerar felfritt. om det är så att du sköter kontinuerliga driften/underhållet av sidan så borde du försöka få kunden att inse att du är anlitad just för att DU kan koda, och h*n inte kan det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Instämmer med ovanstående.
Med en öppen dialog kommer man långt. Du har verkligen skäl att säga till honom, och be honom att låta koden vara. Jag tror verkligen inte att kunden tar illa upp. Jag skulle t.ex fråga honom vad han menar när han ändrar koden, önskar han något mer? Kan du göra något åt det? Han kanske vill försäkra sig om någonting, men inte vågar säga det. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|