| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
Jag tycker ofta det är så att de bästa träffarna kommer på plats 2-5 eller bland de sponsrade länkarna. Söker man på t.ex "semester" så kommer Wikipedia först men oftast är det kanske inte en förklaring som man söker utan då ser platserna under mer intressanta ut. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Bara ett inlägg till!
|
Bilden av klickdistributionen har några år på nacken. Generellt så visar den hyfsat bra hur klicken fördelas.
Men så har vi de sponsrade länkarna som ligger allra överst vid en del sökningar, de fanns inte för några år sedan. Tre stycken som mest. De kan dra till sig större delen av klicken. Så 50% klick på sponsrade länkar är inte osannolikt. Sedan skall man kanske ta Google Keyword Tool med en nypa salt när det gäller volymen på sökningar. Differensen kan vara mycket stor där mot verkligheten. Bästa sättet är att köra en egen kampanj 24/7 för att se vilka sökvolymer man pratar om. |
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|