FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Som ny registrar så är jag kanske lite vilsen hur det fungerar i relationen med iis.se. Jag skapade en ticket i min registrarlogin i förrgår och har ännu inte ens fått svar av dom. Jag har även emailat igår utan att få svar och har bett om en ändring i deras brandvägg för mina systems tillgång till EPP interfacet och enligt deras info ska detta ta upptill 48 timmar men nu är det över detta. Jag har även ringt men ingen svarar i telefonen idag då det är "klämdag"
Nu till min fråga, brukar iis.se bara stänga butiken som det just nu är under 4 dagar och strunta i alltihopa, någon registrar här med erfarenhet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Klämdagar och annat stänger de ofta, ja. Detta går det dock alltid ut information om via deras nyhetsbrev för registrarer. De har heller inte öppet på helgerna annat än genom ett journummer som man gör bäst i att bara ringa om det råkar bli en extra punkt i zonen eller liknande =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Det tycker jag var dåligt, jag är helt mållös.......
Då ska dom ju inte skriva max 48 timmar utan skriva: "Det kan minst ta 48 timmar och om det vill sig illa och du har otur kan det ta minst 96 timmar" Jag har ju räknat med max 48 timmar, vad ska jag nu säga till mina .se domänkunder, nä tyvärr .se har lite semester nu iklämdagarna och orkar inte hålla vad dom lovar. Senast redigerad av Danielos den 2010-05-14 klockan 18:56 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Jag ringde faktiskt idag journumret och han som svarade var jättevänlig och efter en halvtimme var brandväggen öppen för mig, så det har löst sig
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Japp dom är alltid vänliga! Jag har märkt en ENORM förändring det senaste året känns som den gamla "vi och dom" attityden är helt borta hos IIS nu. Skönt att det löste sig!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
@danielos - Jag förstår att det inte var klockrent för er som ny registrar (och jag har tom för mig att ni släpptes på efter att vi skickade ut nyhetsbrevet där tiderna framgick).
Men jag håller med dig om att det inte alls är optimala öppettider, speciellt inte när det gäller tekniska åtgärder som krävs för att ni som registrarer ska ha möjlighet att utföra registreringar. Men det här är en topic som ligger i pipen och det planeras från hösten med en 24/7 teknikjour för registrarer. Nu hade jag själv inte kunnat lösa ditt problem, men du är alltid välkommen att maila mig direkt på http://wp.nu/pf så ser jag till att passa frågan rätt om jag inte har möjlighet att hjälpa till själv. Men skönt att det löste sig för dig. @eng3l - Kul att du tycker det! Det är absolut någonting vi på .SE Registry strävar efter och är min egen bild av hur en registry-registrarmodell bör och ska fungera. Ingen vinner på att en "vi och dom"-attityd. //Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kan bara hålla med @eng3l - relationen mellan IIS och Registrarer är mycket bättre efter införandet av RRM. Och det är positivt för alla som på något sätt har med en domän att göra.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|