FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Någon mer som lider av det svåra "domänköpsyndromet" som innebär okontrollerbara köp av domännamn?
![]() Jag köper ALLA domännamn som dyker upp i huvudet och lägger dom på min långa fina lista hos Loopia. Det börjar bli väldigt mycket nu.. Nej men seriöst, visst är det härligt att köpa riktigt bra domännamn? Någon mer som har detta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Känner igen det där. Har dock hållit mig på en sansad nivå sedan domänrean vintern 2008. Sitter just nu på ett 40-tal domäner som det kommer förnyelseravgifter på. Många är dock "självförsörjande" och därmed i praktiken gratis. Vill inte göra mig av med några, även de som bara kostar pengar, eftersom de är en viktig del i mitt lilla SEO-nätverk. Sedan har man ju några som man hoppas kunna sälja till en liten vinst.
Även jag har en "liten" lista över domäner som jag kan tänka mig att regga framöver. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Själv reggade jag en senast 00:03 >_< |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Okej då kör vi...
Hur många domäner äger du totalt? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
själv har jag ca 80 st nu=) har bantat ner från tidigare 145 st, ska banta ner ytterliggare 20st sen registrerar jag med lite mer eftertanke nu för tiden. Oftast får jag mina domän cravings på natten då skriver jag ner dom och kollar över dom dagen efter 9 av 10 ggr så undrar jag egentligen vad jag tänkte på när jag tyckte en domän var värd att regga vilket har lett till lite mer kvalitativa registreringar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Fick mig ett ordentligt garv när jag började läsa denna tråd. Äger själv 5-6 stycken och tycker att det är jobbigt att hålla reda på! Men kul att veta vad man har framför sig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag äger bara 70 men 69 av dom är reggade sedan nyår. Jag ser en exponentiell ökning av registreringar. Tvångströja nästa?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag är beroende. Antalet nyregistreringar har gått ner kraftigt och jag har bantat ordentligt, men det är fortfarande drygt 220 domäner...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har varit beroende numera handlar jag bara till befintliga projekt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag är också beroende av att köpa domäner och vissa perioder blir det mer än andra. Som tur finns det värre saker att bli beroende av som skadar mer än bara ekonomin.
Senast redigerad av oloflolof den 2010-05-13 klockan 10:44 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|