FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
De lät ju inge vidare.
Men någon som ser något fel i koden i topicen som skall kunna vara någon lösning fast med javascript? Kod:
<a href="page_with_iframe.htm?page_to_load_into_iFram e.htm"> Kod:
<script type="text/javascript" language="javascript"> function loadIF() { iFrameSrc=location.href.split('?'); if ( iFrameSrc[1] != null ) { document.getElementById('iFrameName').src=iFrameSr c[1]; } else { document.getElementById('iFrameName').src='default _page.htm' } } </script> Kod:
<body onload="loadIF()"> Nothing fancy mate. Senast redigerad av BarateaU den 2010-05-10 klockan 17:39 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kanske missuppfattade dig, men det som funkar är att Startsidan kan byta url i framen, men om de ligger på olika domäner kan de aldrig "kommunicera" med varandra via javascript.
Så här borde fungera: Kod:
<a href="javascript:void(0);" onclick="loadIF('page_to_load_into_iFrame.htm');"> Kod:
<script type="text/javascript" language="javascript"> function loadIF(url) { document.getElementById('iFrameName').src="http://www.doman.se/"+url; } </script> Kod:
<body onload="loadIF('default.htm');"> Senast redigerad av SimonP den 2010-05-10 klockan 17:57 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Index.html Shoppen.html "shoppen visas via iframe". Användaren kan kolla i shoppen och browsa runt bäst den vill. Men låt oss säga att jag vill länka till ett specifikt erbjudande i i shoppen så blir de alltså att jag måste länka först till shoppen.html och sedan berätta för shoppen.html att öppna adressen för produkten i iframen. Så om jag vill exponera tandborsten i shoppen via index "framsidan" så måste jag lösa hur jag kan "djuplänka" in i iframen på shoppen.html I teorin skulle jag ju kunna lägga upp shoppen1.index och sedan länka iframen hårt till produkten men är inte ett option anser jag, iframe är så bökigt alla redan ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|