Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

AllaWebbhotell - Sök och jämförelse av webbhotell

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-10, 11:58 #1
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Jag var ju kontakt med dig via email och du nämnde att paket som är gratis aldrig kommer att vara med, och jag tänke höra hur du tänker där? Andra prisjämförelsesiter inkl. comparias har ju med paket som är gratis. Är tanken bakom att man ska svälta ihjäl gratis tjänster, eller att man ska ignorera gratistjänster och sätta dom som oseriösa och inte alls går att lita på?

Senast redigerad av Danielos den 2010-05-10 klockan 12:41
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-10, 12:33 #2
fooztrs avatar
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare
fooztrs avatar

Reg.datum: Mar 2009
Jag tycker det skulle vara bra att ha både och. Om inte, så vill jag fråga varför!

Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Jag var ju kontakt med dig via email och du nämnde att paket som är gratis aldrig kommer att vara med, och jag tänke höra hur du tänker där? Andra prisjämförelsesiter inkl. comparias har ju med paket som är gratis.
fooztr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-10, 12:43 #3
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av nelsta Visa inlägg
En lista med alla webbhotell i arkivet kanske vore något?
Du har topplistan som listar alla webbhotell, dock efter betyg. Det känns som en vanlig lista sorterad efter namn skulle bli kaka på kaka.

Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Jag var ju kontakt med dig via email och du nämnde att paket som är gratis aldrig kommer att vara med, och jag tänke höra hur du tänker där? Andra prisjämförelsesiter inkl. comparias har ju med paket som är gratis.
Inget företag har som syfte att bedriva välgörenhet och därför antar jag att gratis webbhotell antingen visar reklam för att få någon form av intäkt eller så är det en "tillfällig" kampanj för att locka till sig kunder.

Eftersom det inte är ekonomiskt försvarsbart som företag att erbjuda en tjänst som inte genererar några intäkter så kan detta komma att ändras för alla kunder som använder tjänsten om det skulle bli för stort tryck på tjänsten. Det är av den anledningen jag inte vill ha med gratis webbhotell eller webbhotell som kostar 1kr/månad etc.

Jag har liknande syn på "Fri Trafik" som jag istället kallar för "Begränsad Trafik". Det går inte att erbjuda något obegränsat när det kommer till bandbredd och trafikmängd därför tycker jag mitt begrepp är mer förknippat till verkilgheten. Sortering efter trafik/utrymme lägger även de med "obegränsat" sist i listan eftersom det inte går att avgöra hur mycket de egentligen erbjuder.

AllaWebbhotell främsta avsikt är att vägleda webbhotellskunder, inte att vilseleda dem.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017