FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag är nybörjare på SEO och internet marknadsföring, men undrar, finns det pengar att tjäna på en sida som har ca 300-400 besökare per dag ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Allt beror på vilken bransch och kvalitén på trafiken. Alla sidor har olika potential för att tjäna pengar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det finns pengar att tjäna på en sida som snittar mindre än EN besökare om dagen.
Det beror ju helt på vad din sajt är nichad på och hur effektiv den är. Om jag har en sajt som säljer bilar, där jag tjänar 40000kr per bil, och jag har en besökare i veckan, och varannan besökare köper en bil, så betyder det ju 80000kr i månaden. Ska man titta på vanlig och generell statistik så ligger CTR på runt 1% och betalning per klick mellan 50 öre och 2 kr (Baserat på både vad andra säger, och mina egna efterforskningar). 3-400 besökare per dag borde isåfall innebära 30-40 klick á 0,5-2kr, dvs 15-80kr per dag. Kom nu ihåg att detta är EXTREMT generaliserat, och behöver inte alls stämma i ditt fall |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
min tanke var mer på generell statistik , tack så mycket för svaren
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
300-400 besök borde man kunna tjäna endel på, men som sagt beror det på inom vilken nisch. Jag tjänar ca: 600 kr/månad på en sajt som snittar 28 besök per dag. D.v.s 71 öre per besökare.
Med samma siffror skulle du tjäna ungefär 6400 kr/månad. (300x30)x0,71=6390. Men som sagt beror det på många faktorer, t.ex. nisch, annonsplacering, innehåll, målgrupp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har en sida med väldigt bred trafik inom massor med områden. Sidan snittar 800ub/dag och tjänar in ca 600 kr/månad på adsense. Så om du har en sida som har många besökare inom en nisch som är bra kan du tjäna betydligt mer.
Men egen annonsförsäljning ger nog mest om du har en tydlig nisch. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har en sajt som har drygt 30 besökare varje dag som drar in ungefär 5000kr/mån. Så med 300 besökare kan du tjäna riktigt bra med pengar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det går som du säkert förstår inte att ge något svar på din fråga. Det skiljer sig extremt mycket från ett exempel till ett annat. Vad man kan säga är att det är mycket svårt att tjäna bra pengar på Adsense idag.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
driver man inte en webbplats for att det ar roligt? eller driver man den i syfte till att tjana sa mycket sedlar som det bara gar? jag driver ett par webbplatser inom elektronik och snittar 80 unika om dagen och jag far utbetalt i runda slangar 800 USD per manad.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|