FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du missar mao. de riktigt elaka virusen efter som deras droppers sällan fastnar i en filskanning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Förlåt men de som säger att anti-virus program är helt onödigt anser jag vara ute på djupt vatten
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hopplöst svår balansgång. Ofta kommer det flera definitionsuppdateringar varje dag, att testa dem mot samtliga kritiska system skulle innebära en rejäl arbetsinsats på de flesta företag och dessutom sämre skydd mot virus eftersom den största risken för stor spridning är just innan alla har nya definitionsfiler.
Windowspatchar har vi däremot en karantän för på mitt jobb, och systemförvaltare har chansen att testa sina system mot dessa. Även det är en avvägningsfråga eftersom risken för angrepp är störst när patchar är nysläppta, men hittills har det varit en bra ekvation eftersom patchar ställt till problem ett antal gånger. Jag tycker nog att hela skulden här faller på McAfee. Ohyggligt klantigt av dem. Jag undrar dock vad som gör att vissa drabbas och andra inte. Ett av sveriges större företag kör McAfee på sina windows XP SP3-klienter och har inte haft några problem med detta.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag anser inte att man ska testa manuellt. Det finns två bra varianter med ePolicy Orchestrator varav den ena går ut på att man i drift har previous version och i test current version av DAT. Det är två klick att skicka ut current i drfit om det behövs. Variant två (som jag själv använder) går ut på att testmiljön får current tre timmar efter release och drift får den på morgonen. Båda varianterna hade förskonat driftmiljön från problemen som uppstod nu och kräver ingen manuell testning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Lite kul är ju att John McAfee undervisar i yoga, det kanske hade passat många när det här inträffade
![]()
![]() |
Svara |
|
|