FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tyvärr kör ju nästan de flesta webbhotell med alla sina DNS:er i
samma datacenter.. Och när de har problem så tappar de allt. Vi är några få som väljer att hålla sprida riskerna och placera dem i olika datacenters - och olika operatörer. Egenreklam? Möjligen, men det finns fler här. Jag kan rekommendera Jine som spritt ut sina servrar på flera olika platser. Hur många domäner är det du vill skydda? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jaha, och det gratis? Bara skoja
![]() Loopia gör ett jättebra jobb på många områden och kämpar på, men man verkar ha gått in för att försöka sätta rekord i hur dåligt man kan göra för att sprida risker, dns:er, reservkraft mm Kanske för att man inte vill höja sig ur mängden, skulle Loopia skärpa sig på även dessa områden och fixa sega mysql servrar skulle dom lätt bli bäst på allt. Senast redigerad av Danielos den 2010-04-22 klockan 11:01 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vi har under det senaste året jobbat med att förbättra prestandan för våra MySQL-kunder och jobbar med att migrera dessa till den nya lösningen. De kunder som inkommer till vår support angående databaserna blir flyttade till den nya lösningen omgående efter avtalad tid med support. Alla kunder som gått över har varit mer än nöjda med flytten. Om någon här fortfarande upplever att deras databaser har långa svarstider så är de välkomna att kontakta oss på [email protected] så kommer vår personal att hjälpa er med en flytt till det nya systemet. /Jimmie Eriksson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jadå, vi är flera här som sprider riskerna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Störningen igår berodde på överbelastning. Anycast-DNS är en väldigt bra lösning i flera avseenden t ex partitionering av last, lokala routingproblem, underhåll av tjänsten mm. Men det hade inte hjälpt igår. Överbelastningen flyttats bara till nästa punkt i anycastnätet. Detsamma gäller om man inte har anycast-DNS utan bara har DNS-servrar med olika IP-adresser på olika geografiska platser. Resolvers skickar frågor till alla IP-adresser. Man kan vidta dämpande åtgärder, men det går inte att skydda sig 100% mot överbelastning, men även här arbetar vi på en långsiktig lösning som ska förbättra våra tjänster i framtiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det var ingen attack utan en vanlig överbelastning? känns som det borde vara något som man kan se innan en överbelastning händer? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|