FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Som vi skrivit tidigare hjälper inte anycasting mot alla typer av överbelastningsattacker. Anycasting är något mycket bra men hjälper inte i fall som idag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför inte ha två av fyra DNS-er i ett annat serverhall. Så att vi som är domän kunder slipper dras med ständiga avbrott.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har fått över 5Gbit DDoS utan ha några problem, om man nu har stora DDoS just mot DNS infrastruktur får man ju se till att ha flera anycast noder. Se till att endast routra Svensk trafik emot vissa och liknande för skydda att det blir totalt stopp. På vissa noder filtrera ut att endast tillåta TCP 53 lång i core samt sätta en microflow policy för SYN. Största problemet är inte DDoS attacker utan inkompetens att hitta lösningar för skydda sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kan komma åt Driftbloggen.se, där står följande:
"2010-05-22 12:20 Vi upplever just nu en nätverksstörning. Vi arbetar på att lösa problemet så fort som möjligt." med status avklarat... jag vet inte hur ni andra jobbar men vi tenderar till att anse att 'avklarat' betyder att felet är avhjälpt, inte att felsökning är påbörjad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Jag blir bara så jävla trött på alla dessa störningar...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Stora nyheter! Loopia tänker tydligen tredubbla sin driftpersonal!
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
||||