Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Crystone helt nere sen i söndags

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-20, 12:59 #1
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
Men herregud, du betalar 50:- i månaden för ett webbhotellspaket. Tycker du verkligen det är rimligt att vi ska kompensera dig för hela ditt inkomstbortfall då? Nämn en annan leverantör som skulle göra det, hatten av i så fall. Kanske istället är dags att slanta lite mer för en lösning som inte är delad och därmed mer driftsäker? Vi säljer också gärna ett SLA till dig om du vill ha det.

§ 12 Driftstörningar

12.1 Vid omfattande driftstörningar kan Kund rätt att begära kompensation inom ramen för vad Kund betalar. Kompensation utgår i första hand genom gratis förlängning av Tjänsten. Som omfattande driftstörningar räknas ihållande eller omfattande avbrott under tolv (12) timmar kontorstid (helgfri måndag – fredag, kl 08.00 – 17.00) under en period om trettio (30 dagar). Begäran om kompensation skall inkomma högst sju (7) dagar efter perioden om trettio (30 dagar). Planerade avbrott räknas inte som driftstörning.

Senast redigerad av eng3l den 2010-04-20 klockan 13:05
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 05:46 #2
Jines avatar
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 032
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jines avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 032
Jag må inte ha något för Crystone sen jag hade er som VPS-leverantör (och dom fakturor, bluff-fakturor, felaktiga fakturor, mail, uppsägningar, strul, inkasso och annat som det medförde...)

Däremot tycker jag erat avtal är rätt tveklöst tydligt i detta fall.
Slående tycker jag mahh beter sig lite småfånigt, men samtidigt kan jag inte göra annat än ifrågasätta om ni inte borde haft bättre planer och lösningar, snabbare - än att medföra att en kund haft omfattande problem i 7 dagar..

In either way, mahh - ta ditt pick och pack och flytta, om du inte är nöjd
(I did...)
Jine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 11:57 #3
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
Citat:
Ursprungligen postat av Jine Visa inlägg
bluff-fakturor
Vad menar du med det?
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 13:26 #4
Jines avatar
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 032
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jines avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 032
Citat:
Ursprungligen postat av eng3l Visa inlägg
Vad menar du med det?
Fakturor gällande tjänster jag inte har längre, då dom varit uppsagda > 1år innan.
Dessa fakturor har även vid två tillfällen lyckats gå till inkasso, även efter kontakt mer er och löften över att fakturorna makulerats, flera gånger.

I mitt tycke, fakturera för tjänster jag inte har - är bluff-fakturor, inte sant?
Speciellt om dom går iväg till inkasso. Driva in pengar för tjänster som det inte finns på något kontrakt på... Na...
Jine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 14:20 #5
kriwen kriwen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 65
kriwen kriwen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 65
Citat:
Ursprungligen postat av Jine Visa inlägg
Slående tycker jag mahh beter sig lite småfånigt, men samtidigt kan jag inte göra annat än ifrågasätta om ni inte borde haft bättre planer och lösningar, snabbare - än att medföra att en kund haft omfattande problem i 7 dagar..

In either way, mahh - ta ditt pick och pack och flytta, om du inte är nöjd
(I did...)
Inte bara en kund och jag håller verkligen med om att 7 dagar är under all kritik, är det hårdvarufel har ni väl ändå garanti och NBD minst eller kör Crystone med servrar från förra milleniet kanske? Vad tycker ni andra här på WN som driver eller arbetar på webbhotell om detta?
kriwen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 14:44 #6
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
Citat:
Ursprungligen postat av kriwen Visa inlägg
Inte bara en kund och jag håller verkligen med om att 7 dagar är under all kritik, är det hårdvarufel har ni väl ändå garanti och NBD minst eller kör Crystone med servrar från förra milleniet kanske? Vad tycker ni andra här på WN som driver eller arbetar på webbhotell om detta?
Självklart ska det inte, och gör inte heller i normalfallet, ta så lång tid som det tog att få Jupiter i full drift. Men om du läser tråden från början så har jag också förklarat varför det just i detta fall tog längre tid samt hur och varför vi agerat som vi gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av Jine Visa inlägg
Fakturor gällande tjänster jag inte har längre, då dom varit uppsagda > 1år innan.
Dessa fakturor har även vid två tillfällen lyckats gå till inkasso, även efter kontakt mer er och löften över att fakturorna makulerats, flera gånger.
PM:a mig gärna lite mer detaljerade uppgifter kring det där så jag kan kolla upp det mer i detalj.
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017