FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja det kanske är så enkelt. Hade lite funderingar på om det var något som inte stod rätt till med DNSer eller liknande, men det låter som om det var enklare än så.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() "google" har alltså blivit en av de vanligaste sökfrågorna på Google! Så detta beteende med att söka domännamn istället för att bara skriva in dom har blivit ruggigt vanligt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har upptäckt att många inte vet skillnad på adressfältet (där man skriver "www-adressen"
![]() De vet att de ska skriva en www-adress och bara "börjar skriva" i den rutan som är markerad (vilket normalt då är googles sökfält). Märker även själv att saker och ting sitter i ryggmärgen, för jag söker oerhört ofta på google i firefox eget sökfält med följande kombination: Ctrl+T (öppna ny flik), Tab (hoppa till sökfältet), skriv sökord, Enter. Detta går ibland av bara farten även om jag skalll besöka en vanlig webbsida vilket gör att jag "googlar" på domännamnet. Sammanfattningsvis: "Nybörjare"/ovana datoranvändare gör det av okunskap/osäkerhet. "Hackers"/erfarna datoranvändare gör det av misstag/"av bara farten"... Min åsikt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag gör så. Jag skriver allt mer sällan in toppdomäner. varför ska man göra det när det går lika fort att skriva bara "google[enter]"? =)
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|