Citat:
Ursprungligen postat av emilv
http://www.komplett.se/k/shoplist.as...2-B93B919F96B7
Varsågod, hårdvara motsvarande Mac Pro. På Komplett kostar det 22k, jämfört med Apples 31k.
Personligen skulle jag lagt mina 9000:- (mellanskillnaden) på snabbare hårddisk (kanske SSD i Raid eller en disk på minst 10k RPM) och på ett riktigt grafikkort.
Har du kollat PC-bärbara i samma prisklass?
|
Hårdvara ja, men det finns inget redigeringsprogram som motsvarar final cut pro. Inte ens Adobe Premiere Pro. Och för att kunna köra det måste du köra hackit0sh vilket inte är en speciellt trevlig upplevelse, då är det bättre med Mac Pro. Tyvärr är Mac pro i slutet av produktcykeln innan uppdatering, och då blir det som med alla anda av apples produkter, rätt ovärda i pris.
Ang. bärbara handlar det inte om prisklassen. Det handlar helt enkelt om byggkvaliten. I princip alla laptops jag känt på känns plastiga, knarrar osv. Byggkvaliten är så mycket bättre i Macbook Pro. Nu med nya uppdateringarna ligger även MBPs lite bättre i pris gentemot icke-macar med. Visst, det är inga prestandamonter men dom duger till det mesta (utom spel, men hur många spel finns det till mac egentligen??)