Citat:
Ursprungligen postat av Centiva
Till Matzi:
Det måhända att vi inte har så jättestor erfarenhet av värdering av domännamn, men vi anser oss ändå besitta de kunskaper som krävs för att värdera en tillgång. Med all respekt så gör vi ändå bedömningen att om man tittar på de kassaflöden som tillgången kan generera är 15 000 inte så högt som det kanske låter. Missförstå mig rätt, vi ser inte att siten kommer att säljas för några jättesummor, men vill ändå se att den säljs för ett fair value som motsvarar det värde som kan genereras.
|
Jag skulle vilja säga att ert domännamn inte är värt mer än 0 SEK.
Men däremot er affärsidé och att ni har en tydlig affärsverksamhet som nu bevisat fungerar, ni har skapat "cash-flow", ett "riktigt" företag.
Jag ser också att ni gjort en marknadsundersökning hos kunder som inte fullföljt till avslut, vilket är mycket bra, det är de här grejerna som har ett värde, inte domännamnet.
Detta är saker som aldrig jag sett här på WN tidigare, och det är mycket bra grejer. Här på WN tror många att livet går ut på att kapa "attraktiva" domännamn som man sen kan sälja till hugande spekulanter, jag har alltid sagt att det är helt fel tänkt. Ni har däremot visat att ni kan bygga upp en affärsverksamhet, ett riktigt företag, det är betydligt bättre!
Grattis och lycka till med examen och er framtida karriär inom managementsektorn eller "what-ever" ni kommer pyssla med i framtiden...