FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
I Googles ungdom var PR mycket viktigt och man kunde klättra snabbt genom att köpa sig en PR6 länk. Idag är det inte så enkelt, relevans på länken bedöms t ex. En länk från en sida med hög PageRank kan alltså höja din PR utan att ge dig särskilt mycket bättre positioner för att den ses som irrelevant. Men, att säga att PageRank bara är ögongodis är direkt felaktigt. Det är en grov uppskattning av inlänkarnas värde. Inlänkarna i sin tur är den enskilt viktigaste faktorn för positionen. Ett så dramatiskt tapp i Pagerank är inte bara ovanligt utan också något som knappast händer naturligt, det låter som att du fått straff för till exempel länkförsäljning. Straffet innebär en minskning i synlig PR (det vi ser i toolbaren inte det värde Google använder) och ett minskat värde på dina utlänkar. Det blir inga förändringar i hur Google hanterar sitens positioner eftersom de räknar dessa på ett annat värde än det du ser. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nja, min erfarenhet är att innehållet faktiskt är viktigare.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Tack även ni andra, då är det bättre att kämpa på innehållet än inlänkarna? Fast inlänkar kommer jag ändå jobba på fortfarande. Tack! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vill man göra en bra sajt ska man alltid jobba med innehållet. Besökarna skiter ju i hur många inlänkar man har, utan bryr sig bara om vad sajten har att erbjuda i form av innehåll.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Citat:
Får ta och göra en ytterligare storstädning efter songkran (thailändska trad nyåret). EDIT: Såg att den ökat ett snäpp i PageRank (måste varit i dagarna), alltid något. 7 hade den ett par månader runt år 2002-2003 och det var nog ett av de mest överdrivet positiva resultat jag sett om jag nu skall vara lite "ödmjuk".
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2010-04-12 klockan 17:11 Anledning: Såg att PR ökat ett snäpp |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag har en sida som på några år ramlade från 7 till 3 i PR utan att det syns i SERP. Snarare har den förbättrat positionerna där även om PR minskat radikalt som sagt. Jag har egentligen ingen aning, men kanske är det jag som länkar till någon/några "svartlistade" sidor och/eller så har helt enkelt sajter med hög PR slutat länka till sidan. Jag skall kika på det inom snar framtid.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Detta händer för många sidor, och framför allt webbkataloger som blir stora på den internationella marknaden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Man må säga vad man vill om PR men en sida med PR7 är i de allra flesta fall betydligt mer värd ett besök än en med PR3. SERP är dock som sagt var betydligt mer komplex än så.
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Absolut, något har ju "gått dåligt" i processen. Inte minst för att 95% nog skulle anse att sajten är betydligt bättre på alla sätt numer numer.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Håller med jonny ovan, innehållet på en hemsida är viktigare än inlänkarna.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|