Citat:
Ursprungligen postat av YesBoss
Tack för ett utförligt svar!
Jag kanske hade lite svårt att förklara exakt vad jag menade, men samtidigt så va ditt svar också väldigt viktigt. Men fråga va hur mycket borde jag räkna med att lägga ut på marknadsföringen redan från första månaden? Dvs så att jag kan få in seriöst med mängd trafik för att kunna få snurr på företaget, min budget för marknadsföringen ligger på ca 100K, men vet inte om jag borde köra med 20K varje i fem månader eller 10K i tio månader..
Detta va inte lätt alls, jag kan kläder och mode...men inte marknadsföring. Men jag antar att man måste kunna hantera flera saker samtidigt för att lyckas.
|
Om du nu ska köra adwords så kan du väl först genom google analytics se hur många besökare du får per månad. Jämför det med försäljningar. Säg att du har 1000 besök och försäljning för 20 000 kr. Om du vet att du vill sälja för 40 000 kr per månad då vet du också att du med största sannolikhet behöver öka besökarantalet till 2000 pers. Då är ju frågan om du lyckas med det via SEO eller om du behöver utöka din adwords budget och därmed kanske dina sökord. Det låter kanske lite bakvänt men det är viktigt att veta hur mycket man i genomsnitt tjänar på varje person som kommer till sajten, oberoende av om de köper en vara eller inte.