FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Banned
|
Har i början av veckan "anmält" URL-adressen på Googles sida.
Hur lång tid "normalt" ska det ta innan man kan "googla" och hitta startsidan?För folk söker efter den och hittar den inte efter ca 1,5 vecka?! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Att du anmäler siten på googles add url är bara en uppmaning till googles botar att söka igenom ditt content. Det är ingen garanti för att den indexeras snabbt eller alls.
För att den ska indexeras snabbt satsa på att skaffa några inlänkar på sajter med hög pagerank. Dessa kollar googles botar ofta och hittar till din sida genom länken där. Så börja med att lägga in din sajt på några länkkataloger, eller om du har någon egen sajt med hög pagerank. Det är mitt bästa tips för att få den indexerad snabbt. Tänk också på att använda en länktext som är ett lämpligt sökord! Alltså om du har rovdjursinfo.se så har du länktexten rovdjur, och inte "titta på min nya infosida om rovdjur". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du en blogg eller känner du någon som har en blogg så vore det bästa att helt enkelt länka till sajten från ett inlägg. Vanligtvis tar det någon timme innan sajten är indexerad då (Wordpress).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Eller lägg en länk i din signatur här på WN några timmar så ska du se att din sida finns med hos Google inom några dagar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Håller med de andra att inlänkar är bäst. Jag har inte anmält någon av mina tio senaste sajter utan bara skaffat några länkar till dem. Beroende på hur ofta den länkande sajten besöks av Google tar det olika lång tid för din sajt att bli indexerad (förutsatt att Google tycker sajten är värd att indexeras). Det är m.a.o. bra med en länk från exempelvis WN om du vill ha snabb indexering.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Precis som alla andra sagt, så håller jag med om att det är bra att skaffa inlänkar.
Ifall du, precis som jag för några år sen, inte har några vänner som bloggar, så kan pusha vara ett bra alternativ. Pusha din länk, digga den med när du ändå håller på... Försök även att kommentera på bloggar. Lämna 10 kommentarer på 10 olika bloggar. Ändra även din signatur här på WN till din hemsideadress. En sak du dock måste tänka på innan du försöker få din sida indexerad hos Google är att se till att du har något indexerbart. Ha inte bara en startsida med fyra meningar i, Google gillar inte det. Ha istället en hemsida med minst 5 undersidor fyllda med information (minst 5 undersidor med relevant information) så ska du se att det går fort. Som man säger på engelska - content is king. Utan innehåll på din hemsida så kommer Google, från vad jag vet, inte att indexera din hemsida lika snabbt. Försök därför ha innehåll på hemsidan innan du börjar bygga länkar till den. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Måste bara infoga en sak till. När man installerar wordpress i fantastico så är bloggen automatiskt inställd på noindex, alltså att inte visas i sökmotorer. Du måste gå in på privacy settings och ändra den inställningen för att den ska kunna indexeras!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Att anmäla sajten är som sagt var överflödigt idag. Se till att den länkas på några relevanta och frekvent uppdaterade sidor så är den indexerad snart. Google har dock varit ovanligt seg med att indexera nya sajter de senaste månaderna imo.
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
...men så visade det sig att jag hade på noindex. När vi ändå är inne på wordpress, lägg till en lång lista ping tjänster. Pingar din sida automatiskt varje gång du publicerar nytt innehåll. Det kanske viktigaste är att registrera ett konto hos Google Webmaster Central, lägga till din hemsida och sen lägga till en sidkarta. Gör din indexering hos Google mycket lättare. Om du följer tipsen jag och alla andra gett dig så kan jag lova dig att du har din sida indexerad inom 24 timmar. Lycka till! Senast redigerad av Sweely den 2010-04-06 klockan 11:11 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Irriterande simpelt... |
|||